در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

رفع نیاز بیماران به مصرف فاکتور هشت با ژن درمانی

رئیس پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک گفت: در حال حاضر موش مدل را تولید کرده و به زودی فاز بالینی و درمان در سطح ژن را شروع خواهیم کرد.

جواد محمدی، رئیس پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک گفت: در حال حاضر به سمت رفع نیاز جامعه و تولید جنین گاو شیری رفته ایم. این کارها در راستای سفارش گاوداری ها خواهد بود. برای اجرای پرژوه ها سهم پژوهشگاه داده و بودجه بخش خصوصی نیز در نظر گرفته شده است.

به گفته وی در حوزه ژن درمانی و درمان سرطان، نقص ایمنی، تالاسمی و بیماری خود ایمنی را هدف گذاری کرده و بخش خصوصی را در این کار مشارکت داده ایم؛ آن ها جزء تیم تحقیق پژوهشگاه هستند.

رئیس پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک ادامه داد: در حال حاضر موش مدل را تولید کرده ایم و به زودی فاز بالینی و درمان در سطح ژن را شروع خواهیم کرد. با خارج کردن ژن معیوب و جایگزینی با ژن سالم، درمان عارضه انجام خواهد شد. دیگر ضرورت ندارد بیماران داروهایی مانند فاکتور هشت را مصرف کنند.

او بیان کرد: در حال حاضر کار ژن درمانی را با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در پژوهشگاه ژنتیک و زیست فناوری شروع کرده ایم. یک شرکت فعال در این حوزه برای گسترش سبد محصولات ژن درمانی با ما مشارکت و همکاری دارد.

محمدی گفت:  برای ارتقای سلامت کشور، پژوهشگاه نیز در جهت گسترش محصولات بومی حمایت های لازم را انجام می دهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار