رییس کل دادگستری استان:

امام راحل، شهیدآیت الله بهشتی را یک ملت دانستند

رییس کل دادگستری استان در سخنان پیش از خطبه‌های امروز نماز جمعه تبریز گفت: امام راحل شهیدآیت الله بهشتی را یک ملت دانستند لذا وقتی می‌بینیم یک شخصیت به یک ملت تشبیه شده به عظمت این شخصیت پی می‌بریم.

خلیل اللهی  گفت: ملت مجموعه‌ای از ویژگی‌های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی است و شخصیتی که شهید بهشتی داشت جامع الطراف بود، وی متفکر، فیلسوف سیاستمدار، اقتصاد دان و مدیر بود.

وی اظهار داشت: شهید بزرگوار از زمانی که عهده دار قوه قضاییه جمهوری اسلامی شدند، به دنبال این اصل که عدالت در نظام قضایی کشور تضمین شود، بودند و برای رسیدن به این هدف، موضوعات متعدد رابه شکل علمی پرداخت کردند که قوانین و کادر قضایی شاغل در دستکاه قضایی از این اولویت‌ها بود.

وی با بیان اینکه اساسی‌ترین محور برای تضمین عدالت قضایی در کشور قانون بود گفت: ایشان تمام توان خود رابرای تدوین و تصویب قوانین قضایی بکار گرفت و استقلال قضایی برای اولین بار به قانون اساسی کشور وارد شود،دستگاهی که قبل از انقلاب مستقل نبود، اما بعدا از انقلاب مستقل شد.

رییس کل دادگستری استان با بیان اینکه در این برهه از زمان و دوران تحول و تعالی قوه قضاییه، مبنا و معیار عمل در دادگستری سند تحول قضایی است، گفت: این سند ارزشمند که مکررا مورد تاکید مقام معظم رهبری است و در راستای منویات ایشان بوده و برطبق مطالبات معظم له از دستگاه قضایی شکل گرفته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار