آغاز طولانی‌ ترین پیاده روی اربعینِ امسال از مشهد

کاروان پیاده انصار الحسین، مسافت دو هزار و ششصد کیلومتری مشهد تا کربلا را پیاده طی خواهند کرد.

مراسم بدرقه بیست و دومین کاروان پیاده انصارالحسین (ع) (کاروان پیاده مشهد – کربلا) صبح امروز با حضور اقشار مختلف مردم، مسئولان ملی و استانی، خانواده‌های شهدای مدافع حرم و هیئات مذهبی مشهد مقدس از محل مجتمع اسلامی حضرت بقیه الله الاعظم (عج)، به سمت حرم مطهر امام رضا (ع) برگزار شد.

مدیر اجرایی کاروان پیاده انصار الحسین گفت: هم زمان با برگزاری مراسم بدرقه این کاروان، ۸۰ نفر از موکب داران معروف عراقی که در ایام اربعین در عراق با برپایی موکب‌های پذیرایی به میزبانی از زائران و خدمات دهی به آن‌ها می‌پردازند، با برپایی موکب‌های خود در مشهد به صورت نمادین، میزبانی و خدمات دهی به زائران پیاده اربعین را به نمایش گذاشتند.

 

حقیر پور با بیان اینکه اعضای کاروان پیاده مشهد – کربلا، بعد از برگزاری مراسم بدرقه، برای بیست و دومین سال متوالی سفر معنوی خود را با پای پیاده از مشهد الرضا به کربلای معلی آغاز می‌کنند، افزود: هدف این کاروان معرفی و اشاعه فرهنگ حسینی و تبیین حماسه عاشورا به صورت شهر به شهر و روستا به روستا است و اعضای این کاروان پیاده در طول مسیر ۲۶۰۰ کیلومتری از مشهد مقدس تا کربلای معلی به تبیین و اشاعه فرهنگ حسینی می‌پردازند.

 

مدیر اجرایی کاروان پیاده انصار الحسین اظهار داشت: اعضای این کاروان از استان‌های خراسان رضوی، خراسان جنوبی، اصفهان، چهار محال و بختیاری و خوزستان عبور می‌کنند و بعد از طی تشریفات قانونی از مرز شلمچه وارد کشور عراق خواهند شد و به اقیانوس زائران پیاده امام حسین (ع) در کشور عراق می‌پیوندند.

 

حقیرپور گفت: اعضای کاروان پیاده انصار الحسین وابسته به مجتمع اسلامی حضرت بقیه الله الاعظم (عج)، طولانی‌ترین مسیر پیاده روی اربعین را با مسافت دو هزار و ششصد کیلومتر طی می‌کنند و امسال برای بیست و دومین سال متوالی این مسیر را با پای دل طی خواهند کرد.  

 

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها نیز در این مراسم گفت:  همه اولیای ما درباره زیارت امام حسین (ع) تاکید داشتند و باب این سیر و سلوک حسینی از زمان ائمه علیهم السلام گشوده شده بود.

حجت الاسلام مصطفی رستمی با اشاره به سخنی از امام صادق (ع) ادامه داد: کسی که با پای پیاده به زیارت امام حسین (ع) مشرف شود؛ با هر قدمی، خداوند درجاتی به او خواهد داد که هم اشکالات او را برطرف خواهد کرد و هم باعث ترفیع درجات وی خواهد شد.

رستمی تاکید کرد: خوشبختانه خداوند این نعمت را در زمان ما به کرامت داده است، از ویژگی‌های این اقدام بزرگ می‌توان به تنوع حضور مومنان در همه اقشار و همه سنین اشاره کرد.

وی تصریح کرد: این اقدام دارای یک هدف و جهت گیری است و تمام افرادی که مسیر را طی می‌کنند غرق در محبت هستند.

رستمی خاطرنشان کرد: این اقدام یک راهپیمایی بزرگ و بی نظیر است که در سال‌های اخیر به نام امام حسین (ع) شکل گرفته است و روز به روز در حال گسترش است.

این کاروان وابسته به هیچ دستگاه و نهادی نیست و تمام هزینه‌های مربوط به کاروان توسط زائران تأمین می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار