پیش‌گیری از افزایش بیماران دیابتی در اردبیل نیازمند فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی است

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل با اشاره به وضعیت رو به رشد دیابت در استان و افزایش درصد درگیری افراد از ۱۱ به ۱۵درصد در سال‌های اخیر، پیش‌گیری از افزایش تعداد بیماران دیابتی را نیازمند فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی در خصوص تغذیه و ورزش دانست.

رضوان باقلاچی در نشست هماهنگی کنگره پیش‌گیری و درمان دیابت و بیماری‌های زمینه‌ای گفت: وضعیت دیابت در استان اردبیل رو به رشد بوده و درصد درگیری افراد طی سال‌های اخیر از ۱۱ به ۱۵درصد افزایش یافته است.

او افزود: با توجه به اینکه دیابت موجب بروز بسیاری از بیماری‌های دیگر بوده، اطلاع‌رسانی در خصوص عواقب این بیماری و آگاه‌سازی آحاد جامعه در خصوص اصلاح سبک زندگی و تغذیه ضروری است.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل برگزاری جلسات و کنفرانس‌های مختلف را ظرفیت مناسبی برای اطلاع‌رسانی و پیش‌گیری از این بیماری دانست و خواستار همکاری دستگاه‌های مرتبط و رسانه‌ها برای مشارکت در اطلاع‌رسانی شد.

باقلاچی با اشاره به اهمیت آمار‌های در دسترس برای اجرای مناسب برنامه‌های پیش‌گیرانه، غربالگری از جامعه هدف‌های مختلف اعم از کارکنان ادارات و سایر اقشار را در آشنایی مردم با این بیماری و اجرای برنامه‌های آگاهی‌بخش حائز اهمیت دانست.

گفتنی است؛ در این نشست کارشناسان بهداشتی گزارشی از وضعیت دیابت در استان اردبیل ارائه کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.