تجلیل از دانش آموزان برگزیده جشنواره مهارتی استان اصفهان

در آیینی از ۵۰ دانش آموز متوسطه برگزیده جشنواره مهارتی استان اصفهان تجلیل شد.

پیمان شاهپوری رئیس اداره آموزش فنی و حرفه‌ای و کار و دانش اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: آثار برگزیده از بین هزارو ۳۷۰ هنر تجسمی در ۶ رشته،۲۱ اثر طراحی تارنمای فروش و حدود ۱۴۰ اثر دوخت و پوشاک با تأکید بر خلاقیت و نوآوری انتخاب شده است.


سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اصفهان هم گفت: با استقبال والدین و دانش آموزان در کسب مهارت، سن مهارت آموزی سه سال کمتر و ۱۲ تا ۱۵ سال شده است.


غلامرضا مالکی افزود: با همدلی و همکاری متولیان هم اکنون سهم آموزش مهارتی در استان اصفهان حدود ۴۷ درصد است که میانگین کشوری ۳۸ درصد است.


او گفت: بیش از ۱۱ هزار دانشجو در ۲۹۰ کد رشته ۲۷ مرکز علمی کاربردی استان اصفهان در حال تحصیل هستند.


سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اصفهان اضافه کرد: به ۱۸ دانش آموز برگزیده این جشنواره مهارتی که رتبه اول را در رشته‌های مختلف رقابتی کسب کرده اند، بورس تحصیلی این دانشگاه اعطا شد.


معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان نیز در این جشنواره گفت: هدایت دانش آموزان به سمت مهارت آموزی و تحصیل در رشته‌های فنی و حرفه‌ای یعنی هر دانش آموز، یک مهارت، یکی از رسالت‌های آموزش و پرورش است.


سید احمد بنی لوحی از خانواده‌ها خواست آگاهانه فرزندانشان که علاقه یا استعداد و توانایی در رشته‌های مهارتی دارند، را برای ادامه تحصیل در رشته‌های کارو دانش یا فنی و حرفه‌ای هدایت کنند.


او اضافه کرد: ۴۶ درصد دانش آموزان پایه نهم در استان اصفهان به سمت رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش هدایت می‌شوند، اما افق برنامه ۱۴۰۴، رسیدن این میزان به ۵۰ درصد است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۱۵ ۰۲ تير ۱۴۰۲
مثلاً مانند امیرحسین نکوگل ساکن اصفهان که با دوره حضرت ایچیموکوش کلاهبرداره ،، خواهشاً پیگیری نمایید تا سر مردم را شیره نمالد و جیب مردم را خالی نکند. به مردم قول 14 استراتژی را می‌دهد و بعد خرید دوره چیزی به نام استراتژی و یا حتی آموزش درست و حسابی در دوره او وجود ندارد. ....... ممونون از شما