اوچا:

خشک‌سالی درجه فقر در افغانستان را افزایش داده است

اوچا اعلام کرد خشک‌سالی درجه فقر در افغانستان را افزایش داده است و برای جلوگیری از مشکلات تغییر اقلیم همکاری جامعه جهانی با طالبان ضروری است.

رزا اوتونبایوا، نماینده ویژه دبیرکل سامان ملل متحد برای افغانستان، در نشست این سازمان گفت خشک‌سالی سبب عدم مصونیت غذایی مردم افغانستان شده است، این امر درجه فقر در افغانستان را افزایش داده است، به گفته وی برای جلوگیری از مشکلات تغییر اقلیم تماس جامعه جهانی با طالبان ضروری است.

این نگرانی در حالی بیان می‌شود که شماری از دهقانان در افغانستان، از کاهش بی‌سابقه حاصلات کشت للمی گندم در کشور خبر داده‌اند.

در همین حال، ریاست هواشناسی و وزارت ترانسپوت و هوانوردی طالبان اعلام کرده‌اند که برخی از ولایت‌ها در شمال، جنوب، شرق و غرب کشور، در جریان ماه‌های سرطان و اسد گواه گرمای شدید خواهند بود.

اداره هماهنگی کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل متحد (اوچا) سال گذشته هشدار داده بود که افغانستان با بحران اقلیمی ناشی از افزایش گرما و کاهش بارندگی روبه‌رو است.

به گفته این اداره به‌طور میانگین در ۷۰ سال اخیر سالانه گرما در افغانستان ۱٫۸ درجه سانتی‌گراد افزایش یافته است و براساس گزارش‌ها، در حال حاضر ۲۱ میلیون شهروند افغانستانی به آب آشامیدنی صحی دسترسی ندارند.

 

برچسب ها: طالبان ، اوچا ، خشکسالی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۸ ۰۵ تير ۱۴۰۲
اینجا نزدیک کویر ایران است هم مرز سیستان .که خشک شده .اگر نه امسال تمام رودهای افغانستان پرآب است .این را هم در جواب اب خواستن ایران در آورده اند .تمام رودخانه ها مثل دریا پر آب است آن هم منابع گران آب شیرین.
آخرین اخبار