پیش راه اندازی پتروشیمی سنقر در بهمن ماه امسال

مدیرعامل صنایع شیمیایی نگین سنقر ابراز امیدواری کرد پتروشیمی سنقر در بهمن ماه امسال پیش راه‌اندازی شود.

حسین کهتری مدیرعامل صنایع شیمیایی نگین سنقر، امروز (اول تیر) در حاشیه بازدید از سایت این واحد پتروشیمی، با بیان اینکه روند اجرای این طرح از تیر ۱۴۰۰ استارت خورد، گفت : خوشبختانه این پروژه پیشرفت مناسبی خصوصا طی ماه‌های اخیر داشته و اکنون ۴۴.۱۱ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی محصول تولیدی این طرح را سالانه حدود ۲۲ هزار و ۶۰۰ تن «متیل‌آمین» اعلام کرد که یک محصول استراتژیک بوده و افزود: سه گرید متیل آمین شامل دی، مونو و تری متیل آمین در این واحد تولید می‌شود.

مدیرعامل صنایع شیمیایی نگین سنقر اظهار کرد: برای توسعه این طرح و ایجاد طرح‌های پایین دستی در همین منطقه نیز برنامه وجود دارد و می‌توان هشت تا ۹ مورد دیگر از مشتقات دیگر متیل آمین را نیز تولید کرد.

کهتری خاطرنشان کرد: مشتقات متیل آمین در حوزه کشاورزی و سموم دفع آفات، حلال‌های شیمیایی، صنایع دارویی، شیرین سازی گاز ترش و حتی برخی تجهیزات نظامی کاربرد دارد.

وی خوراک پتروشیمی سنقر را نیز متانول و آمونیاک اعلام کرد که تلاش شده از واحد‌های زیرمجموعه هلدینگ خلیج فارس تامین شود.

مدیرعامل صنایع شیمیایی نگین سنقر با بیان اینکه تولید این محصول کمک بسزایی به تکمیل زنجیره ارزش محصولات پتروشیمی خواهد کرد، گفت:، به دلیل شرایط تحریم بسیاری از کشور‌های دنیا حاضر نبودند اطلاعات و دانش تولید متیل آمین را در اختیار ما قرار دهند و خوشبختانه توانستیم با استفاده از ظرفیت داخل کشور کار را پیش ببریم.

کهتری سرمایه‌گذاری این طرح را نیز بالغ بر ۴۵ تا ۵۵ میلیون دلار برآورد کرد که هزار میلیارد تومان آن ریالی و مابقی ارزی است.

وی با بیان اینکه یکی از اهداف اصلی راه‌اندازی این پروژه محرومیت‌زدایی از منطقه سنقروکلیایی است، تاکید کرد: پتروشیمی سنقر برای ۱۵۰ نفر اشتغالزایی دارد و با اجرای طرح‌های توسعه‌ای این تعداد بیشتر خواهد شد.

وی ادامه داد: مجوز‌های تامین برق، گاز و آب (از محل چاه، سد و سراب) این پتروشیمی اخذ شده و این پروژه تاییدیه محیط زیست را دارد .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
وحید حیدری
۱۶:۱۹ ۱۱ شهريور ۱۴۰۲
کارگر هستم نیاز به کار دارم