بودجه ۸۸۶ میلیارد دلاری آمریکا برای قانون مجوز دفاع ملی

کمیته خدمات نظامی مجلس نمایندگان آمریکا قانون مجوز دفاع ملی ۸۸۶ میلیارد دلاری (NDAA) را برای سال مالی ۲۰۲۴ تصویب کرد.

کمیته خدمات نظامی مجلس نمایندگان آمریکا اواخر شب چهارشنبه این لایحه را با ۵۸ رای موافق در برابر ۱ رای مخالف به تصویب رساند و آن را برای بررسی در هفته‌های آینده به مجلس نمایندگان ارسال کرد.

به گزارش اسپوتنیک، مایک راجرز، نماینده جمهوری خواه کنگره و رئیس کمیته نیرو‌های مسلح مجلس نمایندگان آمریکا، در بیانیه‌ای مطبوعاتی گفت که NDAA شامل مقرراتی است که با فعالیت‌های چین مقابله می‌کند، نظارت بر وزارت دفاع را تقویت می‌کند و سرمایه گذاری‌های اساسی در فناوری‌های نوآورانه و پایگاه صنعت دفاعی آمریکا انجام می‌دهد.

قانون‌گذاران همچنین ماده‌ای را تصویب کردند که به وزیر دفاع آمریکا دستور می‌دهد گزارشی درباره حضور روسیه و چین در آمریکای مرکزی و جنوبی به کنگره ارائه کند.

این کمیته همچنین اصلاحیه لایحه‌ای را رد کرد که بودجه پنتاگون برای تسلیح اوکراین را از ۳۰۰ میلیون دلار به ۸۰۰ میلیون دلار افزایش می‌داد.

راب ویتمن، نماینده جمهوری‌خواه کنگره در بیانیه‌ای جداگانه گفت این لایحه ناوگان دریایی آمریکا را با خرید ۹ کشتی گسترش می‌دهد و پیشنهاد دولت بایدن برای کنار گذاشتن زودهنگام پنج ناو جنگی را رد می‌کند. ویتمن افزود که این لایحه همچنین تعمیر و نگهداری کشتی‌های نظامی را در اولویت قرار می‌دهد و ساختار نیروی ارتش را گسترش می‌دهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار