خاکسپاری قربانیان تعیین هویت شده نسل کشی سربرنیتسا

بقایای اجساد ۲۹ قربانی تعیین هویت شده نسل کشی که در سربرنیتسا قتل عام شده بودند پس از تشییع در آرامستان پوتوچاری به خاک سپرده می‌شوند.

بقایای اجساد ۲۹ قربانی تعیین هویت شده نسل کشی که در تابستان ۱۹۹۵ در شرق بوسنی در سربرنیتسا قتل عام شده بودند بیستم تیر ماه پس از تشییع در آرامستان پوتوچاری به خاک سپرده می‌شوند.

امزا فضلیچ سخنگوی موسسه مفقودان بوسنی و هرزگوین در گفتگو با خبرگزاری فنا گفت: طبق رضایت‌های جمع آوری شده بقایای اجساد ۲۹ نفر که بر اساس آزمایش‌های DNA شناسایی شده‌اند در بیست و هشتمین سالگرد نسل کشی مسلمانان بوسنیایی در سربرنیتسا به خاک سپرده می‌شوند که جوان‌ترین قربانی الویر سالچینوویچ است که در زمان کشته شدن تنها ۱۵ سال داشته و در کنار مزار پدر و برادرش به خاک سپرده می‌شود و مسن‌ترین قربانی حسین زوکیچ است که در زمان کشته شدن ۶۳ ساله بوده است.

در نسل کشی سربرنیتسا بیش از ۸۳۷۲ بوسنیایی مسلمان کشته شدند که شمار قربانیان دفن شده به ۶۷۵۰ نفر رسیده است.

سازمان‌های بین‌المللی کشتار سربرنیتسا را بدترین خشونت در اروپا پس از جنگ جهانی دوم دانسته‌اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
شاهرخ
۰۹:۵۰ ۰۱ تير ۱۴۰۲
اروپای اتو کشیده خیلی وحشی تر از آن است که قابل تصور باشد. زیر پوست این منطقه به ظاهر زیبا و جذاب، جنایاتی صورت می گیرد که هیچ بازتاب در برندارد. این اروپا در جنگ جهانی دوم باعث و بانی کشتار حدود 70 تا 95 میلیون از جمعیت جهان شد و در جنگ جهانی اول هم حدود 10 میلیون (البته تلفاتی که در ایران و هند و دیگر کشورها برجای گذاشته ظاهرا در این آمار موجود نیست) تلفات برجا گذشت.....
آخرین اخبار