معرفی ۴۰ عامل آتش‌سوزی در خرم‌آباد به دستگاه قضایی

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان خرم‌آباد از معرفی ۴۰ نفر از متخلفین که نسبت به آتش زدن کاه و کلش اقدام نموده بودند به مراجع قضایی خبر داد.

 کامران فرمان پور رئیس اداره حفاظت محیط زیست خرم‌آباد گفت: مامورین یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان با همکاری کارشناسان جهاد کشاورزی در راستای پایش مزارع کشاورزی تاکنون ۴۰ نفر از متخلفینی که در حال آتش زدن کاه و کلش و پسماند‌های کشاورزی بودند را شناسایی و پس از تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی کردند.

او از کشاورزان خواست، با توجه به اتمام فصل برداشت کشت اول از آتش زدن کاه وکلش در مزارع جداً خودداری نمایند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست خرم‌آباد عنوان کرد: برخی کشاورزان مبادرت به سوزندان ضایعات مزارع یا همان کاه و کلش برای از بین بردن آفات می‌کنند، این در حالیست که این عمل نه تنها حاصلخیزی خاک شالیزار را کاهش می‌دهد بلکه دود ناشی از سوزندان کاه و کلش موجب آلودگی هوا و محیط زیست، تشدید بیماری‌های قلبی، تنفسی و ریوی وباعث نارضایتی به حق شهروندان و ساکنین مجاور می‌شود. 

فرمان‌پور همچنین از همه مردم خواست در صورت مشاهده تخلف ناشی از سوزاندن کاه و کلش، مراتب به ادارات محیط زیست، جهاد کشاورزی پلیس ۱۱۰، بخشداری‌ها و دهیاری‌های محل خود اطلاع دهند.

او در پایان گفت: دهیاران موظفند متخلفین رابه اداره حفاظت محیط زیست شهرستان معرفی نمایند تا این اداره برابر قوانین جاری بخصوص ماده ۲۰ قانون هوای پاک و ماده ۶۸۸ مجازات اسلامی متخلفین را به مراجع قضایی معرفی نماید.

 

برچسب ها: آتش سوزی ، انتظامی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.