استفاده بهینه از ظرفیت سامانه نان / باید به دنبال اجرای دقیق آئین نامه پژوهانه باشیم

وزیر علوم گفت: انجام امور پژوهشی دانشگاه‌ها با وجود محدودیت‌ منابع، کار بزرگی محسوب می‌شود.

محمد علی زلفی گل وزیر علوم در نشست تخصصی شیوه نامه اعطای پژوهانه علمی، آموزشی، پژوهشی، فناوری، نوآوری و فرهنگی گفت: در حوزه پژوهش همه رفتار‌های مدیریتی باید ترغیبی و تشویقی باشد. توسعه با توصیه انجام نخواهد شد. 

به گفته وی، سیاست‌های حوزه پژوهش با سایر حوزه‌ها متفاوت است. وزارت علوم سعی کرده است تا  روسای دانشگاه‌ها اعتبارات را برای حوزه پژوهش در نظر بگیرید.

او بیان کرد: با سازمان برنامه و بودجه مذاکره شده تا بودجه آئین نامه پژوهانه را اختصاص دهند، باید آئین نامه پژوهانه در دانشگاه‌ها به خوبی دنبال شود.

زلفی گل با اشاره به طراحی سامانه نان افزود: باید از ظرفیت سامانه نان استفاده بهینه شود. انجام امور پژوهشی دانشگاه‌ها با محدودیت‌ منابع کار بزرگی محسوب می‌شود.

او با اشاره به این که حمایت از فعالیت‌های علمی و پژوهشی باید در اولویت دانشگاه ها باشد گفت: رئیس دانشگاهی که بودجه آئین نامه پژوهانه را تامین نکند خلاف کرده و هیئت امنا بودجه تفضیلی دانشگاه را تصویب نخواهد کرد.

وزیر علوم ادامه داد: برای اساتید جدیدالاستخدام و انتقالی‌ها در رشته پژوهشی ۱۵۰ میلیون، برای اساتید رشته میدانی ۱۰۰ میلیون و اساتید رشته نظری ۵۰ میلیون تومان پژوهانه اعطاء می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار