شهرهای البرز مشمول بسته تشویقی نوسازی بافت فرسوده شدند

مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز گفت: تمام ۱۷ شهر تابعه این استان مشمول بسته های تشویقی برای نوسازی بافت های فرسوده شدند.

رضا خالقی در نشست بازآفرینی بافت های فرسوده البرز افزود: ۱۹ بسته تشویقی برای بازسازی و نوسازی بافت های فرسوده شهری کشور در نظر گرفته شده که شهرهای البرز مشمول تمام این بسته ها هستند.

او گفت: با توجه به اینکه محلات شهر کرج نیز واجد شرایط مندرج در بسته‌های تشویقی نبودند وفق مصوبه‌ای که در کمیسیون ماده پنج اخذ شده است هر ۶۳ محله این شهر هدف طرح بازآفرینی قرار گرفتند.

مدیرکل راه و شهرسازی البرز افزود: تاکنون برای شهرهای کرج و محمدشهر براساس بسته‌های ۱۹ گانه تشویقی شورای عالی شهرسازی و معماری پروانه نوسازی واحدهای مسکونی صادر شده است.

خالقی گفت: در تازه‌ترین رتبه‌بندی شهرهای کشور توسط شرکت بازآفرینی شهری ایران، شهر کرج در استان البرز در میان ۱۰ شهر برتر کشور از نظر آمار نوسازی واحدهای مسکونی فرسوده از سال ۱۴۰۰ تاکنون قرار گرفته است.

او افزود: طبق بررسی ها این شهر با صدور ۴۵۵ پروانه در سامانه بازآفرینی و بازسازی سه هزار و ۵۲۸ واحد مسکونی توانست از میان یک هزار و ۳۰۰ شهر هدف نوسازی بافت های فرسوده کشور در فهرست برترین ها قرار گیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.