حفر ۲ حلقه چاه تنش آبی در روستاهای تربت جام را برطرف می کند

مدیر امور آب و فاضلاب تربت جام گفت: ۴۰ روستا در این شهرستان با تنش آبی مواجه است که با حفر ۲ حلقه چاه جدید و تجهیز و تکمیل تاسیسات آبرسانی آن‌ها در مجموع تنش آبی در روستا‌های بالای ۲۰ خانوار تربت جام برطرف می‌شود.

مرتضی اشراقی مدیر امور آب و فاضلاب تربت جام گفت: هم اکنون ۲۳ روستا از مجتمع آبرسانی گل لاله در بخش سمیع آباد تنش آبی دارند که حفر سه حلقه چاه در درازمدت برای آن‌ها پیگیری می‌شود.

او از تکمیل حفر یک حلقه چاه برای این مجتمع آبرسانی خبر داد و افزود: این ارتقای شبکه هفت کیلومتر خط انتقال آب نیاز دارد که پنج کیلومتر آن ساخته شده و هزار و ۱۰۰ متر برق رسانی آن نیز انجام شده است.

مدیر امور آب و فاضلاب تربت جام ادامه داد: ساخت یک باب مخزن هزار لیتری برای این مجتمع آب رسانی در مرحله مطالعات است که با ساخت این مخزن و تکمیل آب رسانی از چاه یاد شده به ظرفیت تولید آب شرب مجتمع گل لاله حدود ۲۰ لیتر در ثانیه افزوده می‌شود.

اشراقی بیان کرد: با ارتقای ظرفیت تولید آب در مجتمع گل لاله تنش آبی ۲۳ روستا در بخش سمیع آباد حداقل تا ۲ سال بعد برطرف شده و حفر ۲ حلقه چاه نیز برای ارتقای شبکه برنامه ریزی شده است.

او با اشاره به تعداد روستا‌های متصل به مجتمع آب رسانی موسی آباد را ۲۴ روستا تصریح کرد: از این تعداد روستا فقط ۱۷ آبادی با مشکل کمبود آب مواجهند که با مدیریت توزیع عادلانه آب، همه روستا‌ها در طول ۲۴ ساعت آب دارند، اما قطعی چند ساعته آب بین همه روستا‌ها به صورت عادلانه توزیع می‌شود.

مدیر امور آب و فاضلاب تربت جام تاکید کرد: برای رفع کمبود آب در منطقه یک حلقه چاه برای مجتمع موسی آباد در حال حفر است که ۸۰ درصد پیشرفت داشته است.

اشراقی اظهار کرد: این شهرستان، ۷۱ هزار مشترک آب شهری و روستایی دارد و پنج شهر تربت جام، نصرآباد، سمیع آباد، احمدآباد صولت و نیل شهر و ۱۲۱ روستای بالای ۲۰ خانوار زیرپوشش این اداره هستند.

او افزود: علاوه بر روستا‌های یاد شده تامین آب ۱۹ روستای کوچک با کمتر از ۲۰ خانوار جمعیت به صورت تلفیقی از طریق شبکه آب خودگردان و تانکر، آب‌رسانی می‌شود که در برخی موارد خیران برای آب رسانی به این روستا‌ها وارد عمل شده اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.