مهارت آموزی ضامن شغلی آینده

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان شمالی گفت: ۶۵ درصد از مهارت آموزان فنی و حرفه‌ای استان وارد بازار کار می‌شوند که این رقم با اقدامات انجام شده افزایش یافته است.

 با شروع فصل تابستان پرکردن اوقات فراغت جوانان و نوجوانان برای خانواده‌ها از اهمیت بیشتری برخوردار است در این میان یادگیری یک مهارت برای تعیین شغلی آینده می‌تواند مؤثر باشد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان گفت: حدود ۸۰ درصد از افراد متقاضی دریافت مهارت مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای از دانش آموختگان دانشگاه‌ها هستند که آمار بالایی است در بسیاری موارد هم افراد شاغل در حرفه‌های مختلف برای ارتقای مهارت خود به آموزش نیاز دارند که متقاضی آموزش می‌شوند.

مهدی رحمدل با اشاره به اینکه در کنار ماموریت‌های اصلی سازمان آموزش فنی و حرفه ای، ماموریت‌های جدید به تدریج به سازمان افزوده شده است افزود: آموزش به زندانیان، معتادان بهبود یافته، مددجویان بهزیستی و کمیته امداد و سربازان از جمله این موارد است که بر این اساس نیاز است تا توان این سازمان تقویت شود.

به گفته او در استان ۵۴۰ واحد صنفی در طرح مهارت آموزش در محیط کار واقعی مشارکت کرده اند که تلاش داریم امسال این رقم ۲ برابر شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اضافه کرد: معافیت از بیمه، استفاده از نیروی کار رایگان و دریافت تسهیلات اشتغال زایی از مزایای طرح مهارت آموزش در محیط کار واقعی است.

رحمدل از افزایش تعداد مراکز جوار کارگاهی خبر داد و گفت: در دو سال اخیر در مراکز جوار کارگاهی از ۱۴ به ۵۸ مرکز رسیده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.