امنیت شهروندان خط قرمز دستگاه قضایی

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی گفت: به هیچ وجه اجازه جولان اراذل و اوباش داده نخواهد شد چرا که امنیت شهروندان خط قرمز دستگاه قضا است.

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی در جلسه مبارزه با اراذل و اوباش و جرائم خشن در سطح استان گفت: به برکت جانفشانی‌ها و ایثارگری شهداست که امنیت در استان برقرار است و این امر هم افزایی و هماهنگی که بین دستگاه قضایی و نیرو‌های عمل کننده است را به همراه داشته است.

ناصر عتباتی رئیس کل دادگستری استان به فعالیت‌های مجرمانه اراذل و اوباش هم اشاره و گفت: اکنون مطالبه جدی مردم برخورد قاطع با اراذل و اوباش و برقراری امنیت روانی برای مردم است.

وی افزود: امنیت اقتصادی و اجتماعی در گرو امنیت روانی مردم است و چنانچه امنیت نباشد اقتصاد و معیشت مردم هم با مشکل مواجه می‌شود.

عتباتی گفت: فرد بزهکار که در مقابل قانون تمرد می‌کند و با تجری در مقابل مامورین نظم و امنیت شهروندان را برهم می‌زند و موجب رعب و وحشت مردم می‌شود به هیچ وجه در بین مردم و شهروندان جای ندارد و یقیناً با برخورد قاطع نیرو‌های انتظامی و قضایی قرار خواهد گرفت.

مقام ارشد قضایی استان ادامه داد: ایجاد ناامنی توسط اراذل و اوباش به هیچ وجه پذیرفته نیست و اراذل و اوباش باید در چنگ مامورین باشد و مستمراً در رصد مامورین باشند و اجازه کوچکترین شرارت و قدرت نمایی به آن‌ها داده نشود و لازم است پلیس در سریعترین زمان ممکن با این اشرار و اراذل برخورد کند.

عتباتی تاکید کرد: ارتقای امنیت اجتماعی اولویت دستگاه‌های قضایی است و در این راستا دستگاه قضایی از اقدامات قدرتمند پلیس در مبارزه با اراذل و اوباش و ایجاد کنندگان نا امنی حمایت می‌کند تا استانی بدون مظاهر ناامنی و شرارت داشته باشیم.

 دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان هم برخورد قاطع با اراذل و اوباش را جزء برنامه‌های دستگاه قضایی و انتظامی دانست و گفت: می‌بایست در برخورد‌ها با طرح و برنامه عمل کرد و فرد به فرد این اراذل را شناسایی و اقدام گردد.

مجیدی افزود: باید بستر‌های ارتکاب جرایم اراذل و اوباش را از بین برد و هزینه ارتکاب جرم را برای آن‌ها سنگین کرد و قدرت ارتکاب جرم را از آن‌ها سلب کرد.

در ادامه جلسه سردار ملکانی فرمانده قرارگاه استانی شهید بروجردی و سردار جهانبخش فرمانده انتظامی استان نیز مطالبی را فراخور جلسه بیان و پس از ارائه نقطه نظرات و دیدگاه‌های سایر اعضاء، جلسه با تصویب مصوباتی به کار خود خاتمه داد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.