راه‌اندازی بارانداز گیاهان دارویی در لرستان

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به اینکه به دنبال ایجاد بارانداز گیاهان دارویی هستیم، گفت: با راه‌اندازی بارانداز گیاهان دارویی تولیدات در یک مکان مورد مبادله قرار می‌گیرد.

محمدحسن کیانی فر مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به اینکه لرستان به دلیل تنوع آب و هوایی یک ایران کوچک محسوب می‌شود، اظهار کرد: سطح کشت گیاهان دارویی در استان شش هزار هکتار است که شامل انواع گیاهان برگی، گل و ریشه‌ای است.

او بیان کرد: ۳۰ نوع گونه گیاهان دارویی در استان از جمله گل محمدی، موسیر، آویشن، نعناع فلفلی، گل گاوزبان، زعفران و سیاهدانه کشت می‌شود.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی لرستان بیان کرد: توسعه کشت گل محمدی، موسیر، زعفران و گشنیز را به دلیل کیفیت و استقبال متقاضیان در دستور کار داریم.

کیانی‌فر گفت: هدف‌گذاری سازمان جهاد کشاورزی برای ۵ سال آینده افزایش سطح زیر کشت گیاهان دارویی به ۱۸ هزار هکتار و تولید ۵۰ هزار تن است.

او بیان کرد: برای تکمیل زنجیره ارزش گیاهان دارویی اکنون اسانس‌گیری بیشتر گونه‌های دارویی در استان انجام می‌شود.

مدیرباغبانی سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: تلاش برای جذب سرمایه‌گذاران در احداث و تکمیل زنجیره ارزش بعد از تولید اسانس مانند تولید عطر، ادکلن، ژل، پماد و محصولات بهداشتی را در دستور کار داریم.

کیانی‌فر با اشاره به اینکه به دنبال ایجاد بارانداز گیاهان دارویی هستیم، عنوان کرد: با راه‌اندازی بارانداز گیاهان دارویی تولیدات در یک مکان مورد مبادله قرار می‌گیرد.

او گفت: به منظور حمایت از تولید گیاهان دارویی خرید و قرارداد تضمینی را داشته‌ایم، همچنین در خصوص مرزه خوزستانی قرارداد بسته‌ایم.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی لرستان خاطرنشان کرد: مدیریت باغبانی برای حمایت از تولیدکنندگان گیاهان دارویی به صورت رایگان، یارانه‌ای و تسهیلات در دستور کار دارد.

کیانی فر تاکید کرد: ایجاد اشتغال پایدار به ویژه در اراضی دیم کم بازده یکی از اولویت‌های مدیریت باغبانی سازمان جهاد کشاورزی است.

 

برچسب ها: گیاه دارویی ، طرح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.