هزینه درمان معلولان لرستان تا سقف ۵۰ میلیون تومان پرداخت می‌شود

مدیرکل بهزیستی لرستان گفت: تمام معلولان لرستان تحت پوشش بیمه سلامت هستند و هزینه‌های درمانی معلولان تا سقف ۵۰ میلیون تومان پرداخت می‌شود.

 همایون عمودی زاده مدیرکل بهزیستی لرستان در جلسه نشست کارگروه استانی قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت، اظهار داشت: با انعقاد تفاهم نامه اداره کل بهزیستی استان و بیمه سلامت همه معلولین تحت پوشش بیمه سلامت هستند و هزینه‌های درمانی آن‌ها تا سقف ۵۰ میلیون تومان پرداخت خواهد شد.

او با بیان اینکه یکی از شاخصه‌های جوامع مترقی و توسعه یافته توجه ویژه به افراد دارای معلولیت است، گفت: دولت موظف است زمینه‌های لازم را برای تأمین حقوق معلولان، فراهم کند و حمایت‌های لازم را از آن‌ها به عمل آورد.

مدیرکل بهزیستی لرستان عنوان کرد: دو دبیرخانه مناسب سازی و دبیر خانه شورای ملی سالمندان در سازمان بهزیستی و در حوزه توانبخشی نقش اساسی در پیگیری مطالبات افراد دارای معلولیت ایفا می‌کنند که امیدواریم با فرهنگ سازی و برپایی مداوم جلسات در شهرستان‌ها به آن هدف غایی که همانا رضایت جامعه هدف و افراد دارای معلولیت است، برسیم.

عمودی زاده گفت: همه وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها، مؤسسات، شرکت‌های دولتی، نهادهای‌عمومی و انقلابی موظف هستند در طراحی، تولید و احداث ساختمان‌ها، اماکن عمومی، معابر و وسایل خدماتی به نحوی عمل کنند که امکان دسترسی و بهره‌مندی از آن‌ها برای‌معلولان همچون افراد عادی فراهم شود.

او اظهار داشت: همچنین از وظایف شهرداری‌ها است که از صدور پروانه احداث و یا پایان کار برای آن تعداد از ساختمان‌ها و اماکن عمومی و معابری که استاندارد‌های تخصصی مربوط به معلولان را رعایت نکرده باشند سر باز زده و خودداری کنند.

برچسب ها: درمان ، معلولان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار