اجرای طرح نجم در کهگیلویه و بویراحمد

 مدیر کل منابع توسعه انسانی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای گفت:اجرای طرح "نجم" با هدف افزایش اثربخشی و بهره وری فعالیت های آموزشی بخش مهارت در کهگیلویه و بویراحمد آغاز شد.

داوود ناصری امید در بازدید از مراکز فنی و حرفه‌ای یاسوج گفت: در راستای اجرای طرح "نجم" یا همان "نظارت جامع مهارت" وضعیت کارگاه‌های آموزشی و سنجش عملی مهارت و صلاحیت حرفه‌‎ای، ابزارها و تجهیزات مورد نیاز کارگاه‌ها و غیره مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و بر اساس آن، مولدسازی مراکز آموزشی آغاز می‌شود.

مدیر کل منابع توسعه انسانی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای افزود: هفت هزار مرکز آموزشی فنی و حرفه‌ای دولتی و دو هزار مرکز خصوصی در کشور فعالیت می کنند.


وی ادامه داد: مراکر فنی و حرفه‌ای یاسوج از لحاظ تجهیزات در وضعیت خوبی قرار دارند، اما با توجه به پیشرفت دانش و علم باید تجهیزات به روز‌تر شوند.


مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان هم گفت: در طرح نجم ظرفیت ها و قابلیت های مراکز آموزش فنی و حرفه ای مورد ارزیابی دقیق قرار می گیرد و چالش ها، مشکلات مراکز و فضاهای مازاد آموزشی شناسایی و برای استفاده بهتر از آنها برنامه ریزی می شود.


آقای هدایت افزود: مرکز فنی و حرفه‌ای استان در مناطق روستایی، عشایری، زندان‌ها و پادگان‌ها دوره های آموزشی و مهارتی ویژه کارآموزان برگزار کرده است.


وی با بیان اینکه مرکز فنی و حرفه ای با سه هدف مهارت آموزی، توانمندسازی و ایجاد مراکز بین کارگاهی در حال فعالیت است افزود: یازده مرکز دولتی و ۱۳٠ مرکز آزاد و خصوصی علاقه مندان را در نوزده گروه هدف آموزش می دهند.


مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان ادامه داد: سیزده هزار نفر در سه ماهه تابستان امسال در رشته‌های صنعت، خدمات، کشاورزی و فرهنگ و هنر نام نویسی کرده اند.


هدایت اضافه کرد: یکی از رویکردهای مهم در فعالیت مراکز آموزشی، آموزش اشتغال محور است تا کارآموزان با دریافت گواهی مهارت فنی و حرفه‌ای بتوانند جذب بازار کار شوند. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.