وزیر اقتصاد طالبان:

تحریم های سازمان ملل وضعیت اقتصادی افغانستان را متأثر کرده است

سرپرست وزارت اقتصاد طالبان با نماینده ویژه ژاپن در امور افغانستان دیدار و گفتگو کرد.

وزارت اقتصاد طالبان با نشر اطلاعیه ای اعلام کرد قاری دین‌محمد حنیف، سرپرست این وزارتخانه با کانوشکا ناگاواکا، نماینده ویژۀ دولت ژاپن در امور افغانستان دیدار کرده است.

سرپرست وزارت اقتصاد طالبان در دیدار با نماینده ویژه ژاپن در امور افغانستان گفت تداوم تحریم‌ها بر سیستم‌های بانکی و اقتصادی و مسدود کردن سرمایۀ ارزی افغانستان از سوی سازمان ملل‌ متحد، وضعیت اقتصادی این کشور را متاثر کرده و سبب بروز مشکلات در عرصه سرمایه‌گذاری خارجی شده‌ است.

این مقام طالبان افزود ژاپن با افغانستان مناسبات تاریخی و از دیر زمان همکاری‌های اقتصادی دارد و می‌تواند به عنوان کشوری دوست و همکار در رفع تحریم‌ها و آزاد سازی سرمایۀ ارزی افغانستان با سازمان ملل متحد و جامعۀ جهانی موثر باشد.

در این دیدار نمایندۀ ویژۀ دولت ژاپن در امور افغانستان در مورد فعالیت‌های خود در این کشور اطلاعاتی داد و گفت افغانستان با داشتن ظرفیت‌های اقتصادی و منابع انسانی می‌تواند مسیر توسعه اقتصادی خود را با استفاده از ظرفیت‌های داخلی و همکاری‌های اقتصادی سازمان‌ها و کشورهای دوست بپیماید.

نمایندۀ ویژۀ دولت ژاپن در امور افغانستان، دستاوردهای عمده اقتصادی طالبان را طی دو سال، مهم ارزیابی کرد و در تطبیق پروژه‌های اشتغال‌زایی و توسعه از همکاری کشورش با وزارت اقتصاد طالبان اطمینان داد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار