ذخیره ۲۰ میلیون متر مکعبی آب در سد گیوی

وزیر کشور گفت: سد گیوی با ذخیره ۲۰ میلیون متر مکعب تأمین کننده آب شرب و بخش کشاورزی شهرستان کوثر است.

احمد وحیدی در آخرین مرحله از سفر ۲ روزه خود به استان اردبیل، در سفر به شهرستان کوثر از سد گیوی بازدید و در جریان روند احداث پایاب این سد قرار گرفت.

وزیر کشور می گوید: با همت مسئولان استانی و محلی این سد به ظرفیت ۲۰ میلیون متر مکعب ذخیره سازی شده که پنج میلیون متر مکعب آن برای استفاده کشاورزان و باغداران در اختیار آنها قرار می‌گیرد.

به گفته او، با تأمین اعتبار مورد نیاز پایاب این سد امکان توسعه کشت و زرع و تحول در نظام اداری را فراهم می‌آورد.

وحیدی از طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان کوثر بازدید کرده و از تأمین زمین و واگذاری آن برای جوانان منطقه با هدف ساخت واحدهای ویلایی ابراز خرسندی کرد.

وزیر کشور گفت: دولت تلاش می‌کند تا طرح نهضت ملی مسکن در ابعاد شهری و روستایی در سال‌های آینده به نتیجه برسد که در این زمینه واگذاری زمین، پرداخت تسهیلات بانکی و همراهی مردم در پرداخت منابع می‌تواند راهگشا باشد.

وحیدی از صدور مجوز و آغاز عملیات احداث حفاری تونل اسالم – خلخال خبر داد و می گوید: این تونل از ضرورت‌های تردد ایمن در این مسیر است که باید با سرعت روند اجرایی آن را شاهد باشیم.

او در ادامه گفت: جاده کلور – درام نیز که راه دسترسی استان اردبیل را به زنجان راحت تر می‌کند، در مراحل ساخت قرار گرفته و پیمانکار باید به این پروژه سرعت دهد.

وزیر کشور می گوید: دولت سیزدهم تمام مناطق کشور را به کارگاه عظیم عمرانی و آبادانی تبدیل کرده و شبانه روز با همت مدیران سعی بر این است تا در کنار تکمیل پروژه‌های نیمه تمام، رضایت مردم فراهم آید.

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.