آموزش‌های فنی و حرفه‌ای کشور در دولت سیزدهم به جایگاه واقعی خود نزدیک شد

رئیس مرکز تربیت مربی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور با اشاره به توجه خاص دولت سیزدهم به توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای عنوان کرد: این آموزش‌ها امروز به جایگاه واقعی خود نزدیک شده است.

محمدرضا شاه‌پسند رئیس مرکز تربیت مربی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور دوشنبه شب در دیدار با فرماندار گناباد اظهار کرد: در سایه این توجه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای از نظر کمی و کیفی توسعه خوبی داشته است. آموزش‌های فنی و حرفه‌ای محور و اساس اشتغال پایدار محسوب می‌شود و باید از همه ظرفیت‌های موجود برای توسعه آن‌ها بهره گرفت.

وی تصریح کرد: به هر میزانی که به آموزش‌های فنی حرفه‌ای و در نتیجه مهارت آموزی توجه بیشتری شود شاهد ایجاد اشتغال پایدار در رشته‌های مختلف خواهیم بود و از جمله دستاورد‌های آن کاهش بیکاری است.

وی از مهارت آموزی به عنوان مهمترین سرمایه اشتغال و کارآفرینی در سطح کشور یاد کرد و گفت: افرادی که دارای مهارت‌های لازم باشند با سرمایه کم و آن هم تنها برای تامین تجهیزات ابتدایی به درآمد‌های بسیار خوبی دست می‌یابند.

وی تاکید کرد: باید مهارت آموزی به عنوان یک اصل مهم دارای ارزش در بین نوجوانان و جوانان، کارآفرینان، دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاهی تبدیل شود و در کنار توجه به مسائل آموزشی به افزایش مهارت هم توجه لازم شود.

شاه‌پسند گفت: افزایش مهارت علاوه بر اشتغال پایدار نقش مهمی در کاهش مسائل و مشکلات و ناهنجاری‌های اجتماعی دارد.

وی با اشاره به اینکه اعتبارات ساخت و ساز‌های مراکز فنی آموزش فنی حرفه‌ای کشور تنها از محل اعتبارات استانی تامین می‌شود و از منابع ملی مبلغی برای این امر در نظر گرفته نشده است، خواستار توجه بیشتر مسئولان ذیربط به تامین اعتبارات لازم برای توسعه مراکز فوق شد.

رضا نصیری فرماندار گناباد هم با اشاره به ظرفیت‌های اقتصادی، فرهنگی و آموزشی این شهرستان از جمله وجود ۹ دانشگاه و پتانسیل‌های غنی در بخش کشاورزی و صنعتی و معدنی گفت: باید آموزش‌های مهارتی و حرفه‌ای مبتنی بر ظرفیت‌های این شهرستان و از جمله کشاورزی و قنوات و معادن افزایش یابد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.