مفقود شدن زیردریایی گردشگرانِ کشتی تایتانیک

یک زیردریایی حامل گردشگرانی که قصد بازدید از بقایای کشتی تایتانیک را داشتند، مفقود شده است.

یک زیردریایی در یک سفر گردشگری برای بازدید از بقایای کشتی تایتانیک در سواحل جنوب شرقی کانادا ناپدید شده است.

به گزارش رویترز، شرکت «اوشن‌گیت» در بیانیه‌ای کوتاه در روز دوشنبه اعلام کرد که در حال در نظر گرفتن همه گزینه‌ها برای نجات افراد حاضر در این زیردریایی است.

گزارش‌های رسانه‌ای حاکی از آن است که گارد ساحلی آمریکا عملیات جستجو و نجات را آغاز کرده است. هنوز مشخص نیست که چند نفر مفقود شده اند.

خانواده هامیش هاردینگ، میلیاردر انگلیسی نیز گفته‌اند که او در زیردریایی بوده است. 

«اوشن‌گیت» در بیانیه‌ای اعلام کرد: «ما عمیقاً از کمک‌های گسترده‌ای که از چندین سازمان دولتی و شرکت‌های دریایی در تلاش‌هایمان برای برقراری مجدد تماس با این شناور دریافت کرده‌ایم، سپاسگزاریم». این شرکت در حال حاضر پنجمین "مأموریت" تایتانیک خود در سال ۲۰۲۳ را انجام می‌دهد.

طبق اعلام وب سایت OceanGate، این سفر که برای هر نفر ۲۵۰۰۰۰ دلار هزینه دارد، از سنت جونز، نیوفاندلند آغاز می‌شود و سپس حدود ۴۰۰ مایل (۶۴۰ کیلومتر) در اقیانوس اطلس به سمت محل بقایای تایتانیک حرکت می‌کند.

گفتنی است کشتی تایتانیک در سال ۱۹۱۲ در اولین سفر خود از انگلیس به نیویورک با ۲ هزار و ۲۲۴ مسافر و خدمه به یک کوه یخ برخورد کرد و غرق شد. بیش از ۱۵۰۰ نفر در این فاجعه جان باختند. لاشه این کشتی در سواحل نیوفاندلند، کانادا، زیر آب قرار دارد. این لاشه در سال ۱۹۸۵ پیدا شد و همچنان موضوعی جالب و فریبنده برای کارشناسان دریایی و گردشگران زیر آب است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۰۶ ۳۰ خرداد ۱۴۰۲
تایتانیک = نماد شکست غرب از خدا
Iran (Islamic Republic of)
۳۱۳
۱۵:۴۷ ۳۱ خرداد ۱۴۰۲
درست گفتی همینه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۰۵ ۳۰ خرداد ۱۴۰۲
رفتن پیش تایتانیکیا
آخرین اخبار