حکایت خوابی که علی کریمی برای «خواهرم، خواهرت، خواهرامون» دیده بود

در فوتبال به او لقب جادوگر داده بودند؛ مردی که در یک رشته مهارت خاصی داشت در تلاش بود تا با استفاده از این محبوبیت بسیاری را در مسیر سیاسی نیز همراه خود کند.

در فوتبال به او لقب جادوگر داده بودند؛ مردی که در یک رشته مهارت خاصی داشت در تلاش بود تا با استفاده از این محبوبیت بسیاری را در مسیر سیاسی نیز همراه خود کند؛ مسیری که انتهای آن پشت کردن به یک نام بود؛ نامی به وسعت ایران..  

جادوگر قصه فوتبال از همان اغتشاشات سال ۸۸ که برای دشمنان ایران و ایرانی بسیار گران تمام شده بود کم کم مسیر خود را علنی می‌کرد؛ از بستن مچ بند سبز رنگ در بازی ایران و کره جنوبی از ورزش استفاده سیاسی کرد و از وزیر خارجه سابق یعنی محمد جواد ظریف برای حمایت از مردم مظلوم فلسطین انتقاد کرد؛ بعد هم هرجایی که کلامی از زبان دشمنان ایران خارج می‌شد نام او نیز در صف اول حمایت از آن می‌درخشید تا اینکه این اواخر پروژه مهسا امینی که با تلاش تمام دشمنان ایران همراه شده بود میانداری اغتشاشات را در صفحه اینستاگرام خود برعهده گرفت و با فریاد زن زندگی آزادی داعیه دار دفاع از بانوان ایرانی شد در توئیت‌هایش نام «زنان قوی» می‌درخشید، اما همان که از زنان ایرانی می‌خواست تا روسری از سر بردارند و حق خود را طلب کنند درباره یکی از نزدیک‌ترین زنان زندکی اش اقدام متفا وتی را رغم زده بود.

درباره تاثیری که او در اغتشاشات داشت بهتر است به اعتراف یکی از لیدرهای اغتشاشات در همدان مراجعه کنیم که هنگام دستگیری گفته بود: روز اول اغتشاشات از طریق فضای مجازی و یکی از دوستانم متوجه شدم در یکی از خیابان‌های همدان تجمع است، سریعاً خودم را به آنجا رساندم، بعد از دقایقی با یکی از مأموران پلیس درگیر شدیم و پس از ضرب‌وشتم این مأمور، با سنگ شیشه بانک رفاه را پایین آوردیم.

این لیدر اغتشاشات همدان با اذعان به این‌که فریب شبکه‌های مجازی را خورده است، تصریح کرد: در یکی از تجمعات در میدان بوعلی ابتدا یک عکس سلفی از خودم گرفتم و سپس چند ثانیه فیلم از تجمع و شلوغی گرفته به شبکه "اینترنشنال، بی‌بی‌سی و من‌وتو" ارسال کردم. من تحت‌تأثیر پیام‌های علی کریمی و چند سلبریتی دیگر قرار گرفتم.

حالا زمان گذشته است او مدتی است که از کشور متواری شده و برای بسیاری از اغتشاش گران به یک الگو بدل شده است ؛ اما در لیلا کریمی خواهر این فوتبالیست معروف و مادر دو فرزند حالا در زندان به سر میبرد آن هم به جرم اعتماد به برادری  که مدعی دفاع از حق زنان شده بود و حالا با یک بدهی  ۷ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریالی (۷۷۰ میلیارد تومانی) حدود ۱۷ ماه است که در زندان به سر می‌برد.

در پایان باید گفت علی کریمی به زیبایی هرچه تمامتر نشان داد که در ورای عبارت « برای خواهرم ،خواهرت ، خواهرمون» چه خودخواهی بزرگی پنهان بود . آنها که برای منافع خود حاضرند ناموس خود را پشت میله‌های زندان ببینند برای زنان دیگر کشورمان چه خواب‌های هولناکی دیده‍‌اند؟

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۱ ۳۰ خرداد ۱۴۰۲
لطفا شانتاژ نکنید شماها برای اینکه کریمی ازمخالفانتان هست دست به هرکاری میزنید تا شخص راتخریب کنید کریمی هیچوقت اینکارونکرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۹ ۰۱ تير ۱۴۰۲
چرت میگی
آخرین اخبار