افتتاح کارگاه خیاطی ویژه بانوان افغانستانی

مدیر کل اتباع و مهاجرین خارجی خراسان رضوی از بهره برداری یک کارگاه خیاطی ویژه بانوان افغانستانی خبر داد.

مدیر کل اتباع و مهاجرین خارجی خراسان رضوی گفت: یک کارگاه خیاطی ویژه بانوان افغانستانی مقیم مهمانشهر تربت جام، روز دوشنبه با ۴۰ میلیارد ریال اعتبار به بهره‌برداری رسید. 

حسین شرافتی راد در حاشیه آیین بهره برداری از این طرح اشتغال زا افزد: برای احداث و تجهیز این کارگاه خیاطی ۴۰ میلیارد ریال از سوی سازمان بین المللی مهاجرت آسیا و اقیانوسیه و بخش اقتصادی سفارت ایتالیا در تهران هزینه شده است.

وی بیان کرد: این کارگاه خیاطی با تعدادی چرخ خیاطی و لوازم مورد نیاز برای تولید لباس کودک و نوزاد تجهیز شده است که برای بیش از ۱۰۰ نفر از بانوان افغانستانی مقیم این مهمانشهر درآمدزایی دارد.

شرافتی راد خاطر نشان کرد: جمهوری اسلامی ایران به صورت داوطلبانه، صادقانه و عادلانه چه در گذشته و چه در دولت سیزدهم به اتباع افغانستانی مقیم خدمات می دهد، اما نهادهای بین المللی امدادرسان نیز باید به وظیفه قانونی خود در این خصوص عمل کنند.

مهمانشهر مهاجران خارجی تربت‌جام واقع در ۱۰ کیلومتری این شهرستان و با فاصله ۱۲۰ کیلومتری از مرکز استان خراسان رضوی از سال ۱۳۷۳ تأسیس شده و هم اکنون با پذیرش حدود پنج هزار نفر از پناهندگان افغانستانی آنها را اسکان داده و به آنان خدمات دهی می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۰ ۳۰ خرداد ۱۴۰۲
ای کاش در وطن خودشان این خدمات را به اینها می کردید.