مشاوره‌های قبل از طلاق موجب سازش ۲۰ درصدی زوج‌ها شد

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری البرز از ارائه خدمات مشاوره ای قبل طلاق و سازش ۲۰ درصدی زوجین در این استان خبر داد.

فرید نجف نیا گفت: طلاق موضوعی پیچیده و دردناک است که اثرات منفی زیادی برای فرد و جامعه دارد چرا که در جنبه فردی موجب افزایش احساس تنهایی و اضطراب در فرد، کاهش رضایتمندی او از زندگی، کاهش سلامت روانی و فیزیکی می‌شود.

وی اضافه کرد: همچنین در بعد اجتماعی به کاهش نرخ باروری، کاهش تعهدات و مسئولیت‌های اجتماعی، کاهش تعاملات اجتماعی و شکاف در خانواده ها منجر خواهدشد.

  نجف نیا افزود: مشاوره‌های پیش از طلاق به عنوان یکی از روش‌های پیشگیرانه به افراد متقاضی طلاق کمک می‌کند که مشکلات خود را در مواجهه با همسر شناسایی و با کاهش تنش میان زوجین، راه‌حل‌های مناسبی برای رفع این مشکلات پیدا کنند.

وی نقش مشاوران کارآزموده و باتجربه را در این میان نقشی محوری عنوان کرد و گفت: مشاوران با بکار بستن روش های تخصصی مشاوره، به زوجین متقاضی طلاق کمک می‌کنند تا تصمیم بهتری بگیرند و با ارائه این روش ها شاهد میانگین سازش ۲۰ درصدی مراجعین طلاق به مراکز مشاوره پیش از طلاق دادگستری کل استان هستیم.

نجف‌نیا درباره فرآیند جذب مشاوران ارائه  گفت: در تلاشیم با همکاری معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه و مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه، شاهد راه اندازی مراکز مشاوره مورد تأیید این ۲ مرجع در استان باشیم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.