ضرورت اختیار تام به شهرداری برای ساماندهی رودخانه های شهر ستان یزد

رئیس شورای اسلامی شهر یزد گفت: شهرداری باید برای ساماندهی رودخانه‌های سطح، شهر اختیار تام داشته باشد.

عزیزالله سیفی رئیس شورای اسلامی شهر یزد گفت: در قانون شهرداری ها تبصره ای وجود دارد تحت عنوان تبصره ۶ ماده ۹۶ که در این تبصره قانونی، مالکیت و صلاحیت رسیدگی به بستر نهر ها و رودخانه های سطح شهر در اختیار شهرداری هر شهر است.

به گفته او، با وجود این تبصره، اما وزارت نیرو، شرکت آب منطقه‌ای معتقد هستند مالکیت رودخانه‌های داخل شهر به عهده آن‌ها است این موضوع موجب شده است تا شهرداری نتواند برای ساماندهی رودخانه‌ها اقدامی کند.

رئیس شورای اسلامی شهر یزد با اشاره به اینکه شرکت آب منطقه‌ای حتی در آزادسازی برخی از مسیر‌های رودخانه اقدامی انجام نداده است، گفت: شهرداری یزد برای ساماندهی مسیر رودخانه اصلی شهر نیاز به اختیار تام دارد تا هرچه زودتر اقدامات لازم را انجام دهد.

سیفی از شهردار خواست: در جلسه مجمع کلان شهر‌ها مکاتبه‌ای با نمایندگان مجلس صورت بگیرد تا مالکیت رودخانه‌های سطح شهر را برای رسیدگی بیشتر به عهده شهرداری بگذارند.

همچنین در این جلسه از کمیسیون نظارت شورا درخواست شد این موضوع را بررسی تا ازطریق ارسال به شورای عالی استان برای بررسی به مجلس ارجاع شود.

رئیس شورای اسلامی شهر یزد در پایان ضمن گرامیداشت روز جهاد کشاورزی گفت: تقویت و توجه به قابلیت‌های فراوان در سازمان جهاد کشاورزی می‌تواند به صورت فزاینده‌ای رونق تولید، امنیت غذایی، اشتغال، ثروت و رفاه عمومی را در پی داشته باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.