محمود عباس:

جهان عرب از بهبود روابط عربستان و ایران با میانجیگری چین استقبال می‌کند

رئیس‌ تشکیلات خودگردان فلسطین در مصاحبه‌ای تاکید کرد که جهان عرب از احیای روابط میان تهران و ریاض خرسند هستند.

«محمود عباس» رئیس‌ تشکیلات خودگردان فلسطین که در چین بسر می برد در مصاحبه با شبکه «سی جی تی ان» ضمن تقدیر از نقش چین در بهبود روابط میان ایران و عربستان سعودی تاکید کرد که جهان عرب از احیای روابط میان تهران و ریاض خرسند هستند.

محمود عباس همچنین  نقش مهم چین در امور عربی را ستود و در مصاحبه ای اختصاصی گفت که بی طرفی چین در خاورمیانه به این کشور امکان داد تا بهبود روابط  بین عربستان سعودی و ایران را تسهیل کند و با استقبال گرم کشورهای عرب مواجه شد.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین از این دستاورد به عنوان یک معجزه استقبال کرد و از ادامه تعامل چین در اجلاس سران چین و کشورهای عربی برای تقویت همکاری در زمینه های مختلف استقبال کرد.

محمود عباس تاکید کرد: چین کشوری عدالت‌خواه است. امیدوارم چین در "حل مسئله فلسطین" نقشی موثر ایفا کند. به علاوه صمیمانه امیدواریم که چین برای تحقق این اتفاق سخت تلاش کند. ما همچنین امیدواریم که اسرائیل میانجیگری چین را بپذیرد. چرا که چین از این موضوع برای تحقق منافع خود استفاده نخواهد کرد، چین فقط می‌خواهد شاهد صلح در خاورمیانه و جهان باشد. اما بسیاری از کشورهای دیگر دنیا چنین رویکردی ندارند.

او افزود: آمریکا تاکنون خواهان راه‌ حلی برای مردم فلسطین نبوده و هیچ‌گاه فشار و میانجی‌گری بر اسرائیل برای پذیرش «راه حل دو کشور» اعمال نکرده است. ما تا زمانی که آمریکا راه حل دو کشور و حق مردم فلسطین را در این سرزمین به رسمیت نشناسد، در سرزمین خود همانطور که در تاریخ آفریقای جنوبی اتفاق افتاد، می‌جنگیم.

محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین به دعوت شی جین پینگ، رئیس جمهور چین به این کشور سفر کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار