سکوت یوفا نسبت به اتفاقات فینال چمپیونزلیگ

یوفا از اظهار نظر نسبت به اعتراض تماشاگران فینال لیگ قهرمانان اروپا در شهر استانبول خودداری کرده است.

یوفا از اظهار نظر در مورد هرج و مرجی که تماشاگران فینال لیگ قهرمانان اروپا با آن مواجه شدند، خودداری کرده است.

عدم واکنش آن‌ها درحالی رخ می‌دهد که نسبت به اتفاقات فینال لیگ قهرمانان اروپا در پاریس هم واکنش خاصی نشان نداده بودند.

گزارش مستقلی که توسط یوفا در پاریس ۲۰۲۲ تهیه شد، نشان داد که این رویداد تقریباً یک "فاجعه مرگبار دسته جمعی" است که یوفا "مسئول اصلی آن" است.

دیلی میل اظهاراتی را از طرفداران منچستر سیتی جمع آوری کرده که به بی نظمی تکان دهنده بیشتر و شرایط غیرقابل قبول در استانبول اشاره می‌کند.

این نشریه اعلام کرد یک تفکیک دقیق از اتفاقات و یک سری سوالات را روز پنجشنبه به یوفا ارسال کرده است. یوفا بعد از ظهر روز بعد ایمیل کوتاهی ارسال کرده و اطلاع داده که اظهار نظر خاصی درباره این ماجرا نخواهد داشت.

قبل از فینال، یوفا اصرار داشت که ۲۱ توصیه را برای فینال امسال اجرا خواهد کرد و همین موجب شد که تکرار اتفاقات عجیب در فینال لیگ قهرمانان امسال بیشتر قابل توجه قرار بگیرد.

هواداران سیتی که بین ۷۰ یورو (۶۰ پوند) تا ۶۹۰ یورو (۵۹۰ پوند) برای تهیه بلیت بازی هزینه کرده بودند و برخی از آن‌ها سالخورده بودند، مجبور شدند برای رسیدن به اتوبوس‌ها صف‌های دو ساعته یا بیشتر را تحمل کنند.

این نشریه اعلام کرده با توجه به اینکه ورزشگاه واقع در مرکز شهر استانبول بود و هواداران باید تقریبا مسیری سه ساعته را سپری می‌کردند. همچنین اتوبوس‌ها شلوغ و بدون تهویه بود.

هواداران دارای معلولیت جسمانی تایید کردند که وضعیت اتوبوس‌ها برای آن‌ها نامناسب بود. طرفداران تایید کرده‌اند که بدون دسترسی به آب آشامیدنی بسیاری بی‌آب و خسته ماندند و برخی تصمیم گرفتند پیاده شوند و در امتداد بزرگراه قدم بزنند تا به موقع به ورزشگاه برسند.

در داخل ورزشگاه، هواداران از سرویس بهداشتی ناکافی و سودجویی آب فروشان شکایت داشتند که برخی از آن‌ها ۲۶۰ لیر ترکیه (۸.۵۰ پوند) برای یک لیوان آب و ۸۰۰ لیره (۲۶ پوند) برای یک نوشابه پپسی درخواست کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار