رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان:

توانایی جهاد دانشگاهی سیستان و بلوچستان برای ایجاد مرکز درمان سرطان پستان قابل تقدیر است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان از همکاری این دانشگاه با جهاد دانشگاهی برای ایجاد مرکز درمان سرطان پستان در استان خبر داد.

 

دکتر غزنوی در دیدار با دکتر صرامی رئیس پژوهشکده سرطان معتمد جهاد دانشگاهی کشور، رئیس و معاونین جهاد دانشگاهی استان سیستان و بلوچستان افزود: امروز در درمان سرطان سینه که شامل جراحی، رادیوتراپی، شیمی درمانی و بیوتراپی است، استفاده می‌شود. علیرغم پیشرفت‌های بسیار در امر شناسایی و درمان سرطان‌های پستان، این معضل همچنان از مشکلات شایع در کشور ماست که نیازمند مطالعات جامعتر در این زمینه است.

وی گفت: توانایی جهاد دانشگاهی در زمینه درمان این بیماری قابل تقدیر است و باید از این فرصت و ظرفیت بوجود آمده جهت ارائه خدمات به مردم استان نهایت بهره و استفاده را برد.

غزنوی با اعلام آمادگی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان جهت هرگونه همکاری با جهاد دانشگاهی استان در این زمینه خبر داد و اظهار کرد: تاخیر در تشخیص و درمان سرطان پستان مقوله مهمی است که می‌تواند باعث تشخیص بیماری در مراحل پیشرفته‌تر و نهایتا افزایش مرگ و میر و کاهش میزان بقای بیماران شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با اشاره به اینکه این بیماری قابلیت غربالگری و تشخیص زودهنگام دارد گفت: همکاران ما در حوزه درمان دانشگاه علوم پزشکی باید غربالگری منظم و سریعی از این بیماری داشته باشند تا افراد دچار با آن شناسایی و درمان شوند.

دکتر غزنوی، همچنین استفاده از روش تصویربرداری ماموگرافی را مهم‌ترین روش غربالگری زودهنگام سرطان پستان عنوان کرد.

برچسب ها: جهاددانشگاهی ، سرطان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار