تعیین شاخص های شهریه مدارس غیردولتی / در مدارس دولتی آزمون و مصاحبه ملاک ثبت نام نیست

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: برای سال تحصیلی جدید شهریه و پیش ثبت نام اعلام خواهد شد.

احمد محمودزاده گفت: مدارس غیر دولتی سهم قابل توجهی در آموزش دانش آموزان بر عهده دارند. پیش ثبت نام مدارس غیر دولتی زودتر انجام می شود و هیچ اجباری مبنی بر ماندن دانش آموز در مدارس غیر دولتی وجود ندارد. 

به گفته وی، برای سال تحصیلی جدید شهریه و پیش ثبت نام اعلام خواهد شد. در مدارس دولتی آزمون و مصاحبه ملاک برای ثبت نام نیست اما در مدارس غیر دولتی به دلیل برخی محدودیت ها مدیران ممکن است آزمونی را مد نظر قرار دهند.

او بیان کرد: هر سال یک الگوی شهریه را مدنظر قرار می دهیم که در شورای آموزش و پرورش باید مصوب و سپس به مدارس غیر دولتی کشور ابلاغ می شود. برای تعیین شهریه شاخص های مختلفی مانند سرانه امکانات و فضا در نظر گرفته می شود، به طور کلی ۱۵۰ شاخص در این خصوص تعیین شده است. 

محمودزاده افزود: شهریه ثابت از دو میلیون تا ۳۷میلیون است. ۱۵ هزار مدارس غیر دولتی، شهریه هایشان زیر ۱۵ میلیون است. مدارس غیر دولتی امکان برگزاری آموزش زبان را ندارند مگر این که با یک موسسه آموزشی قراردادی را منعقد کنند.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش گفت: مدارس غیردولتی بر اساس شرایط خود سه نوع شهریه ، متشکل از شهریه مصوب، فوق برنامه و مکمل که مربوط به برقراری کلاسهای مهارتی می شود،دارند.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: برخی از مدارس در دبیرستان ها بر اساس آزمون یا مصاحبه اقدام به ثبت نام دانش آموزان می کنند.

او بیان کرد: بر اساس قانون کار بیمه معلمان لحاظ می شود، معلمان چندین ساعت دوره های آموزش صلاحیت عمومی و حرفه ای را می گذرانند و این مسئله با هماهنگی دانشگاه تربیت معلم انجام می شود. این دوره آموزشی به مدت ۶۰ ساعت خواهد بود و در آخر دوره آزمون برگزار می شود.  

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: متناسب با برنامه های درسی و فوق برنامه ساماندهی نیروها انجام می شود. 

او بیان کرد: در حال حاضر ۲۵۰ هزار معلم در مدارس غیر دولتی فعالیت دارند، همچنین ۱۷۰ هزار معلم در مدارس غیر دولتی مشغول به فعالیت هستند.

محمودزاده با اشاره به این که تمرکز ما بر روی کیفیت مدارس غیر دولتی خواهد بود گفت: در حال حاضر ۲۰ هزار آموزشگاه داریم و شهریه ها بر اساس دوره های آموزشی اضافه می شود. ۱۴هزار آموزشگاه در سامانه های ما به ثبت رسیده است و حدود ۸۰۰ آموزشگاه غیر مجاز شناسایی شده اند. آموزشگاه های مجوزدار سایر نهادها باید در سامانه آموزش و پرورش ثبت شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار