استفاده از زیرساخت‌های معاونت علمی برای توسعه زیست‌بوم نوآوری

معاون توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان معاونت علمی گفت: قانون حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان ظرفیت‌های خوبی در اختیار زیست بوم فناوری و نوآوری قرار داده است.

رضا اسدی‌فرد گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان برای بقاء در زیست‌بوم فناوری و نوآوری باید شاخص‌هایی همچون اشتغالزایی، امکان صادرات محصولات و خدمات، افزایش بهره‌وری و کاهش تقاضا  را مدنظر داشته باشند.

وی افزود: در رویکرد‌ها و ماموریت‌های معاونت علمی تغییراتی ایجاد شده است که همه این تغییرات از منظر توسعه زیست‌بوم فناوری و نوآوری و افزایش کارآیی و کارآمدی اقدامات در حوزه حمایت از بازیگران این زیست بوم اعمال شده است.

وی افزود: برای توسعه اقتصاد دانش‌بنیان نیاز داریم که گره‌های موجود سر راه نفوذ فناوری و نوآوری به صنعت و اقتصاد را باز کنیم که ارزان‌سازی این مقوله یکی از مسیر‌های مطمئن و کاربردی است.

میثم فرج‌الهی معاون سیاستگذاری و توسعه معاونت علمی افزود: در تلاش هستیم در دوره جدید به سمت ایجاد تعاونی شرکت‌های دانش‌بنیان و نوآور حرکت کنیم و با این روش کاربردی به پاسخ فناورانه و نوآورانه نیاز‌ها برسیم. در این مدل کاری، یک شرکت بزرگ به عنوان سرکنسرسیوم انتخاب شده و با چند شرکت کوچک همراهی می‌کند تا محصولی به تولید برسد.

وی گفت: این کار در کنار حل چالش‌ها و رفع نیاز‌های گلوگاهی به اتصال شرکت‌های کوچک دانش‌بنیان و فناور به ظرفیت شرکت‌های بزرگ و بدنه اقتصادی کشور نیز کمک می‌کند. یکی از ملاحظات در این طرح واگذاری برخی طرح‌های کلان و پیشران به استان‌های دیگر است تا بتوانیم با این کار به تمرکززدایی از تهران و پیشگیری از تجمیع امکانات در استان تهران کمک کنیم.

معاون سیاستگذاری و توسعه معاونت علمی نیز با تاکید بر این که قانون حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و جهش تولید دانش‌بنیان ظرفیت‌های خوبی در اختیار زیست بوم فناوری و نوآوری قرار داده است، گفت: باید از این فرصت برای توسعه اقتصاد دانش‌بنیان و ایفای نقش شرکت‌های فناور در زنجیره ارزش اصلی اقتصاد کشور استفاده کنیم.

برچسب ها: دانش بنیان ، زیست بوم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار