کاسبان بازار مشهد فرهنگ میزبانی را آموزش می بینند

رئیس اتاق اصناف مشهد گفت: کاسبان و صاحبان واحد‌های صنفی این شهر با همکاری آستان قدس رضوی فرهنگ میزبانی و ادب حضور در مقابل زائران بارگاه منور رضوی را در قالب سلسله نشست‌ها و دوره‌های آموزشی فرا می‌گیرند.

هادی مخملی رئیس اتاق اصناف مشهد  گفت: اصناف به عنوان مجاوران حضرت رضا (ع) و اتاق اصناف به عنوان یک نهاد مدنی نسبت به ارائه خدمات مطلوب به زائران و رعایت فرهنگ میزبانی مسئولیت دارند.

او افزود: این مسوولیت ایجاب می‌کند که اتاق اصناف و بازاریان فارغ از فعالیت‌های سلبی خود که نظارت بر حوزه بازار است، کاسبان را به اجتناب از گران فروشی و ارایه محصول با کیفیت و ایجاد شرایط بهتر برای فروش کالا به منظور جلب رضایتمندی زائر تشویق کنند تا زائر در ارتباط با رفع نیاز‌های خود دچار مشکل نشود و با خاطره خوش شهر مشهد را ترک کند.

عمار خسروجردی مدیر مطالعات و بررسی معاونت طرح و برنامه آستان قدس رضوی گفت: سازمان علمی - فرهنگی آستان قدس رضوی پیگیر رفع دغدغه فرهنگ میزبانی با همکاری اتاق اصناف مشهد با شعار "فرهنگ میزبانی و ادب حضور" بوده و به همین منظور برگزاری سلسله نشست‌های آموزشی را برای بازاریان این شهر به ویژه بازاریان حریم حرم مطهر رضوی در دستور کار قرار داده است.

او افزود: این سلسله نشست‌های آموزشی از ۲ سال قبل توسط سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی پایه ریزی شده و تاکنون کاسبان و صاحبان صنوف در دوره‌های مرتبط با آن حضور مستمری داشته اند تا بتوان فرهنگ میزبانی شایسته که منطبق بر سیره اهل بیت عصمت و طهارت (ع) و سیره رضوی است را ترویج دهند و زمینه ساز توسعه فرهنگی و هویت رضوی در میان بازاریان شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.