رونمایی از نسخه پیشرفته کیت ژنتیک در هفته قوه قضاییه

معاون آموزشی و پژوهشی سازمان پزشکی قانونی کشور از رونمایی نسخه جدید کیت‌های ژنتیک در هفته قوه قضاییه امسال خبر داد.

امیرحسین مهدوی معاون آموزشی و پژوهشی سازمان پزشکی قانونی کشور گفت: تولید کیت ژنتیک و برخی تجهیزات و دستگاه‌های تخصصی سازمان از افتخارات پزشکی قانونی است که طی سال‌های اخیر و با اصل اعتماد به جوانان نخبه محقق شد.

وی با اشاره به اینکه نقطه آغاز تولید کیت ژنتیک از آزمایشگاه‌های پزشکی قانونی استان گیلان بود، افزود: شاید در ابتدای امر و زمانی که دو جوان نخبه در استان گیلان موضوع تولید کیت‌های ژنتیک را مطرح کردند کمتر کسی تصور می‌کرد این امر مهم به نتیجه برسد، اما با همت و تلاش این عزیزان و حمایت سازمان از آنان، موضوع تولید و بومی سازی کیت‌های ژنتیک در کشور محقق شد.

 مهدوی تصریح کرد: سازمان پزشکی قانونی کشور با تبعیت از بیانات مقام معظم رهبری، اصل اعتماد به جوانان و حرکت در مسیر خودکفایی را در دستور کار خود قرار داده و در همین راستا موفق به ساخت و ارتقا کیت‌های ژنتیک و تولید و بومی سازی دستگاه‌هایی همچون هموژنایزر و دستگاه نمونه گیر خودکار شده است.

معاون آموزشی و پژوهشی سازمان ادامه داد: کیت‌های ژنتیک تولید شده در سازمان هم اکنون در بانک اطلاعات هویت ژنتیک ایران مورد استفاده قرار می‌گیرد که علاوه بر سرعت بخشیدن به خدمات، صرفه جویی اقتصادی قابل توجهی را نیز به همراه داشته است.

وی به اصل خدمت رسانی در سازمان اشاره کرد و افزود: شعار اصلی سازمان پزشکی قانونی کشور خدمت رسانی مناسب به مردم است که همواره در جلسات مدیران مورد تأکید رییس محترم سازمان قرار دارد.

معاون سازمان پزشکی قانونی کشور خاطرنشان کرد: خدمت به مردم عزیز ایران نوعی جهاد محسوب می‌شود و این جهاد خدمت رسانی در پزشکی قانونی یک اولویت اساسی و تکریم مردم خط قرمز سازمان است.

 مهدوی همچنین با تأکید بر اینکه توسعه و پیشرفت ادارات کل پزشکی قانونی استان‌ها به شدت وابسته به حمایت‌های دادگستری‌ها از این مراکز است.

در ادامه «محمود حسنوند» وکیل خواهان از استان لرستان برای ارائه توضیحات در جایگاه قرار گرفت.

وکیل حسنوند با اشاره به علت اصلی شهادت سردار دل‌ها گفت: سردار شهید سلیمانی نقشه خاورمیانه بزرگ که توسط آمریکا و صهیونیسم بین‌الملل طراحی شده بود را نقش برآب کرد و به همین دلیل مورد خصم و دشمنی آن‌ها قرار گرفت. 

وکیل حسنوند همچنین با اشاره به صدمات روحی و روانی که ترور سردار دل‌ها به مردم ایران وارد کرده است، افزود: در تشییع پیکر و مراسمات بزرگداشت این شهید مشاهده کردیم که مردم سنگ تمام گذاشتند.
بعد از سخنان وکیل، قاضی با اشاره به ٣ هزار خواهان رسیدگی به پرونده ترور شهید سلیمانی گفت: دادگاه حقوقی تهران رسیدگی به این اقدام تروریستی را به طرفیت دولت امریکا بر اساس آنچه کتبا و شفا‌ها به دادگاه رسیده است، انجام می‌دهد. 

قاضی ادامه داد: پیش از ترور سردار سلیمانی، توافقنامه‌ای بین دولت عراق و آمریکا منعقد شده بود که هرگونه اقدام نظامی آمریکا در عراق باید با توافق عراق باشد، اما آمریکا با نقض حاکمیت عراق سردار سلیمانی را به شهادت رساند و به توافقنامه‌ای که میان دو کشور منعقد شده بود؛ پایبند نماند. 

وی تصریح کزد: در تشییع پیکر سردار سلیمانی میلیون‌ها نفر حضور داشتند و با استناد به این حضور می‌توان به این نکته رسید که فقدان شهید ضرر معنوی زیادی یه ملت وارد کرده است.

وی گفت: اقرار‌های مکرر مقامات امریکایی نیز برای دادگاه حقوقی تهران حائز اهمیت است. آن‌ها به انجام جنایت اقرار کرده‌اند، کما اینکه هیچگونه عذرخواهی نیز متعاقب به شهادت رساندن فرمانده ارشد نظامی ایران برای دادگاه حقوقی تهران و سایر مقامات کشور بابت ارتکاب تقصیر حصول نشده است. 

رئیس دادگاه در پایان با اعلام ختم جلسه خاطرنشان کرد: دادگاه حاضر بر اساس قانون با فرض دعوت خواندگان به دادگاه و نسخ اخطاریه‌ها، تشکیل شده است و رسیدگی بر اساس مقررات بوده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار