رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و ونزوئلا:

روابط تهران با آمریکای لاتین دیرینه است

محمدمهدی مفتح گفت: تداوم سیاست تقویت روابط با کشور‌های همسو و دوست مانند ونزوئلا، نیکاراگوئه و کوبا از جمله محور‌های راهبردی دیپلماسی ایران است.

محمدمهدی مفتح،در رابطه با اهمیت سفر رئیس‌جمهوری کشورمان به ونزوئلا، نیکاراگوئه و کوبا، گفت: کشور‌های آمریکای لاتین ظرفیت‌های اقتصادی خوبی دارند و روابط تجاری ایران با آن‌ها دیرینه است لذا در شرایط کنونی باید این تعاملات تعمیق یابد.

وي  با اشاره به اینکه امروزه کشت‌های فراسرزمینی در نیکاراگوئه انجام می‌شود و زمینه توسعه آن از سوی ایران وجود دارد، اظهار کرد: همچنین در حوزه تولید دارو با کوبایی‌ها همکاری‌های خوبی داشته ایم و این مهم در ایام مقابله با کرونا مشهود بوده است؛ همچنین باید یادآور شد در حوزه صنعت نیز با ونزوئلا همکاری‌های مشترک صورت گرفته و بستر برای توسعه روابط تجاری وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه تداوم سیاست تقویت روابط با کشور‌های همسو و دوست از جمله محور‌های راهبردی دیپلماسی ایران است، ادامه داد: در این راستا باید سطح روابط و گسترش تعاملات در همه ابعاد سیاسی، اقتصادی، علمی، تجاری، فرهنگی و ... به طور مستمر و یکسان ارتقاء یابد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: در این میان باید یادآور شد فعال شدن گروه‌های دوستی پارلمانی کشور‌ها نیز می‌تواند در جهت ارتقاء مناسبات دوجانبه تاثیرگذار باشد لذا وزارت امور خارجه باید از ظرفیت دیپلماسی پارلمانی نیز بهره ببرد.

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و ونزوئلا با یادآوری اینکه دیدگاه‌های سیاسی کشور‌های آمریکای لاتین مانند استقلال طلبی و استکبار ستیزی به تهران نزدیک است و بر این اساس می‌توان اذعان کرد زمینه‌های تعاملات دوجانبه و چندجانبه وجود دارد که باید با رایزنی‌های مستمر بالفعل شوند، خاطرنشان کرد: بدون شک سفر رییس جمهور به سه کشور یاد شده دستاورد‌های خوبی به همراه دارد، زیرا در حوزه‌های اقتصادی، تجاری و ... اسناد همکاری امضاء خواهد شد که دارای اهمیت دوچندان اس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار