ساماندهی اتباع خارجی در رفسنجان

فرماندار رفسنجان با اشاره به تغییرات اقلیمی و مشکلات پیش آمده برای باغات پسته گفت: اشتغال افغانستانی ها در رفسنجان اشباع شده است.

حسین رضایی فرماندار رفسنجان در نشست مسئولین رفسنجان با متنفذین، ریش سفیدان و فعالین حوزه اجتماعی اتباع خارجی گفت: با همفکری متقابل می‌توان مسائل مختلف اتباع خارجی در حوزه‌های اشتغال، درمان، مسائل اجتماعی، فرهنگی و سایر موارد را حل و برطرف کرد. 

رضایی افزود: اگرچه عملیات کاشت و امور کارگری در باغ‌های پسته رفسنجان توسط اتباع در این شهرستان انجام می‌گیرد، امّا با وجود تغییرات اقلیمی و سرمازدگی‌ها و گرمازدگی‌ها با کاهش تولید محصول مواجه شده‌ایم و بنابراین از این رو نیز به نیروی کار کمتری جهت انجام امور کشاورزی در این شهرستان نیاز است.

وی تصریح کرد می‌توان گفت اشتغال اتباع افغانستان در شهرستان رفسنجان اشباع شده و متقاضیان کار می‌توانند با استان‌های دیگر رایزنی کنند تا این موضوع حل شود.

وی تاکید کرد: اتباع خارجی باید در شهرستان رفسنجان ساماندهی شوند.

وی در ادامه اظهار داشت: ۵۶ هزار اتباع خارجی در سامانه سیب سلامت علوم پزشکی رفسنجان ثبت نام شده‌اند و خدمات درمانی دریافت کردند و هیچ موقع تبعیض قومیتی بین این قشر با ایرانی‌ها وجود نداشته و خدمات درمانی یکسانی به آنها ارائه می‌شود.

رضایی گفت: در بحث دانش آموزان نیز ۷ هزار و ۲۰۰ نفر از دانش آموزان در مدارس شهرستان رفسنجان از اتباع خارجی هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار