مکرون در کاخ الیزه با بن سلمان دیدار کرد

ولیعهد عربستان در سفری رسمی به فرانسه با رئیس جمهور این کشور دیدار و گفتگو کرد.

محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی در دومین سفر رسمی خود به فرانسه در کمتر از یک سال گذشته امروز بعد از ظهر در کاخ الیزه با امانوئل ماکرون، رئیس جمهور این کشور در پاریس دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش پایگاه خبری پولیتیکو، دربار پادشاهی عربستان پیشتر در بیانیه‌ای اعلام کرده بود که محمد بن سلمان قرار است برای مدتی نامعلوم برای دیدار با مکرون و مقامات ارشد دولت فرانسه به پاریس سفر کند.

دربار پادشاهی عربستان در ادامه بیانیه خود تاکید کرده بود که بن سلمان همچنین در مراسم استقبال رسمی این کشور از نامزدی ریاض برای میزبانی «اکسپو ۲۰۳۰» که دوشنبه هفته آینده در پاریس برگزار می‌شود، شرکت خواهد کرد.

در آستانه نشست رسمی و گفتگوی مکرون با بن‌سلمان، یک منبع آگاه در کاخ ریاست جمهوری فرانسه فاش کرد که رئیس جمهور این کشور از ولیعهد عربستان سعودی خواهد خواست تا برای پایان جنگ در اوکراین کمک کند.

این منبع افزود: فرانسه منتظر است تا عربستان سعودی که با روسیه در گروه بیست روابط خوبی دارد، مسکو را برای گفتگو درباره اوکراین تشویق کرده و در این روند نقش ایفا کند؛ چرا که این به نفع همه از جمله کشور‌های جنوب و عربستان سعودی خواهد بود.

یک مقام ارشد کاخ الیزه هم در این باره گفت: «چیزی که ما می‌خواهیم این است که [عربستان سعودی] به ما کمک کند تا پیروزی اوکراین را تسریع کنیم، که منجر به گفتگو بین اوکراین و روسیه می‌شود... بر اساس گفتگوها، ما می‌دانیم که آن‌ها در این دیدگاه مشترک هستند».

گفته می‌شود گفتگو‌های مکرون و بن سلمان همچنین بر تجدید روابط بین عربستان سعودی و ایران و چگونگی کمک به حل تنش‌ها در لبنان متمرکز خواهد بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۱ ۲۷ خرداد ۱۴۰۲
می خواد حتما رابطه بین ایران و عربستان را بهم بزند بی وجود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۹ ۲۷ خرداد ۱۴۰۲
اشتباه منفی دادم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۹ ۲۷ خرداد ۱۴۰۲
عربستان فقط با فروش نفت ۳۵ میلیون نفر رو خوشبخت و مرفه و بااعتبار کرده ولی در ایران با کلی منابع نفت،گاز،پتروشیمی،معادن عظیم،صنایع دستی،موادغذایی و... چجوری نمبتونن ۸۰ میلبون نفرو فقط راضی نگه دارن نمیگیم مرفه و خوشبخت
آخرین اخبار