تجویز ۹۵ درصد نسخه پزشکان به صورت الکترونیک

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت گفت: ۹۵درصد از نسخه‌هایی که توسط پزشکان تجویز می‌شوند به صورت الکترونیکی است.

محمد مهدی ناصحی مدیر عامل سازمان بیمه سلامت گفت: نسخه الکترونیک نزدیک به ۱۸ سال در مصوبات مجلس شورای اسلامی، قانون و برنامه‌های پنج ساله بود که به مرحله اجرا نرسیده بود. سازمان بیمه سلامت به عنوان سازمانی پیشرو این کار را با روش‌های مناسب به صورت نسخه نویسی و ویزیت در کشور پیاده سازی کرد.

او افزود: در حال حاضر ۹۵ درصد از نسخه‌هایی که توسط پزشکان تجویز می‌شود به صورت الکترونیکی است. عمدتا در شهر‌ها و روستا در بخش‌های خصوصی و دولتی نسخه الکترونیک به طور کامل انجام می‌شود. در برخی استان‌ها مانند تهران بعضی از پزشکان همچنان نسخه کاغذی را پیش می‌برند. 

ناصحی ادامه داد: سازمان بیمه سلامت در ازای هر نسخه و هر خدماتی که می‌دهد یک پیامک به خدمات گیرنده ارسال می‌کند. زمانی که بیمار ویزیت می‌شود برای دریافت دارو به داروخانه مراجعه می‌کند تمام اطلاعاتی که توسط پزشک در نسخه الکترونیک ثبت شده به فرد پیامک می‌شود.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت اظهار کرد: افرادی که مورد کلاهبرداری قرار گرفته اند قطعاً زیر نظر بیمه سلامت نبوده‌اند یا شماره همراه وارد شده اشتباه بوده است. مردم می توانند مشکلات و اعتراضات خود را با شماره ۱۶۶۶  بیمه سلامت در میان بگذارند.

برچسب ها: نسخه الکترونیک ، مطب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۰ ۲۶ خرداد ۱۴۰۲
خسته نباشید هزاران آفرین . رفع اختلال سیستم و رفع اشکالات و سو استفاده ها بکنید