گرایش به رویکرد دانش بنیان انتخابی ضروری و آگاهانه است

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری بوشهر گفت: امروز با توجه به محدودیت شدید منابع طبیعی، آب و خاک، سوخت‌های فسیلی و تخریب محیط زیست، انتخاب گرایش به رویکرد دانش بنیان انتخابی ضروری و آگاهانه است.

علی باستین در رویداد ملی "تاثریا" اظهار داشت: با توجه به شرایط و محدودیت منابع از این پس امکان فعالیت سنتی در فعالیت‌های اقتصادی وجود ندارد.

وی اضافه کرد: هدف از برگزاری این رویداد‌ها فراهم سازی زمینه سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مزیتی و رقابتی استان است.

باستین ادامه داد: استان بوشهر آمادگی دارد با حمایت از بخش خصوصی و شرکت‌های دانش بنیان برای تکمیل زنجیره‌های ارزش محصولات مزیتی و راهبردی استان تلاش کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری بوشهر یادآور شد: تلاش می‌شود با پرداخت تسهیلات بانکی تبصره ۱۶ و ۱۸ به عنوان تسهیلات تکلیفی و حمایتی از شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان با اولویت حمایت شود.

باستین گفت: همچنین با توجه به امضای تفاهم نامه‌ای با صندوق حمایت از تحقیقات و صنایع پیشرفته کشور این آمادگی وجود دارد که از این ظرفیت برای حمایت از شرکت‌های دانش بنیان بهره لازم برده شود.

وی تاکید کرد: رویداد‌های فناورانه مانند رویداد ملی "تاثریا" فرصت ارزشمندی برای بروز و ظهور استعداد‌ها و بهره مندی از ظرفیت‌های استان بوشهر است.

باستین یادآو شد: بوشهر؛ استان بی‌نظیر در فرصت‌های سرمایه گذاری به شمار می‌رود و زمینه‌های ارزشمندی برای حضور نخبگان استانی، شرکت‎‌های دانش بنیان و فناور دارد.

وی ادامه داد: دستگاه‌های اجرایی مسئول اجرا و تحقق تفاهم‌نامه‌های سرمایه گذاری در سفر رئیس جمهور موظف هستند با احصای نیاز‌های فناورانه و دانش بنیان این شرکت‌ها و ارتباط با آن‌ها زمینه حضور هر چه بیشتر این شرکت‌ها را در طرح‌های سرمایه‌گذاری فراهم کنند.

جانشین فرمانده سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر نیز در این آیین بیان داشت: تنها ظرفیت ذهنی و استعداد فرد، موجب نخبگی نمی‌شود بلکه با کار و تلاش جهادی است که فرد را به مقام و مرتبه نخبگی می‌رساند.

سردار عبدالرضا دشتی اظهار کرد: دشمن تلاش می‌کند به شیوه‌ها و ابزار‌های مختلف استعداد‌ها و ظرفیت‌های نخبگانی در کشور شناخته نشود.

وی افزود: هرچند گام‌های مهمی در بخش مسائل علمی برداشته شده، اما هنوز با عقب ماندگی‌های زیادی در این بخش روبرو هستیم که باید با خلاقیت و پشتکار به سمت جلو حرکت کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.