عمان: ایران و آمریکا به توافق برای تبادل زندانیان نزدیک شده اند

وزیر خارجه عمان در سخنانی گفت که ایران و آمریکا در حال بررسی جزئیات برای توافق تبادل زندانیان هستند.

بدر بن حمد البوسعیدی، وزیر خارجه عمان در مصاحبه با المانیتور گفت: من جدی بودن را از سوی واشنگتن و تهران احساس می‌کنم، زیرا مذاکره کنندگان آن‌ها تلاش می‌کنند تا توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ را نجات دهند.

وزیر خارجه عمان با اشاره به وجود فضای مثبت حول فعالیت‌های هسته‌ای ایران افزود: مسقط معتقد است که سران ایران برای دستیابی به توافق جدی هستند و تا زمانی که طرف مقابل (آمریکا) با حسن نیت جواب آن‌ها را دهد آن‌ها (ایران) هم مایل به انجام این کار هستند.

البوسعیدی همچنین درباره توافق احتمالی تبادل زندانیان بین ایران و آمریکا، گفت: می‌توانم بگویم که آن‌ها نزدیک هستند و احتمالاً فقط بحث موضوعات فنی باقی مانده است.

وزیر خارجه عمان همچنین درباره وجوه مسدود شده ایران در کشور‌های خارجی نیز افزود: آن‌ها نیاز به سازماندهی یک چارچوب عملیاتی و جدول زمانی برای اجرای این کار دارند و به عقیده من در حال انجام مذاکرات نهایی در مورد آن هستند.

وی در پایان تاکید کرد: عمان با حسن نیت تمایل خود برای ایفای نقش (چه در خود عمان یا هر جای دیگری) در دستیابی به این توافق را به هر دو طرف پیشنهاد کرده است.

این در حالیست که شب گذشته (چهارشنبه) کارن ژان پی یر، سخنگوی کاخ سفید برداشتن کانال‌های باز گفتگو با ایران تاکید کرد و گفت واشنگتن دیپلماسی را در قبال ایران ترجیح می‌دهد.
وی با تکرار ادعا‌ها درباره ایران گفت: سیاست ما در مقابل ایران تغییر نکرده است. ما بر محدود کردن رفتار بی ثبات کننده ایران از طریق فشار با همکاری نزدیک با متحدان خود متمرکز بوده ایم.
سخنگوی کاخ سفید در ادامه ضمن تکرار ادعای تلاش ایران برای دستیابی به سلاح هسته‌ای گفت: اطمینان از عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تغییر نکرده است و ما همیشه غنی سازی ایران را از نزدیک دنبال می‌کنیم. آمریکا دیپلماسی را ترجیح می‌دهد با این حال ما همچنین برای همه احتمالات آماده می‌شویم.
سخنگوی کاخ سفید در مورد موضوع تبادل زندانیان آمریکایی گفت: دولت کنونی این مساله را بسیار جدی می‌گیرد. در طول دو سال گذشته ما توانسته ایم بیش از ۱۲ آمریکایی را آزاد کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۴ ۲۵ خرداد ۱۴۰۲
مذاکره نکنید با دروغگوی اعظم با کشوریکه از تمام توافقاتش اومده بیرون و سردار کشورمون رو ترور کرده چرا باید مذاکره کنید؟برحام که خسارت محض هست چرا باید براش امتیاز بدیم؟
Iran (Islamic Republic of)
فلفل
۱۴:۰۰ ۲۵ خرداد ۱۴۰۲
عمان چند دهه است در بین کشورهای عربی ،معتدل .منطقی و عاقلانه رفتار کرده و با ایران روابط خوبی داشته. سلطان قابوس در قبل از انقلاب با ایران روابط دوستانه داشت و بعد از انقلاب هم بر خلاف دیگر کشورهای خلیج فارس ،روابطش خصمانه نبود.
به هر حال بهترین حالت برای کشور ،تعامل و کاهش تنش و خصومت است. البته با حفظ منافع کشور و ملت.
Iran (Islamic Republic of)
مرتضی - همدان
۱۲:۵۱ ۲۵ خرداد ۱۴۰۲
نکنه ذات و ماهیت اصلی آمریکا تغییر کرده؟ عجب!
یا اینکه اهداف ما ... ؟؟!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۶ ۲۵ خرداد ۱۴۰۲
من که میگم نباید به امریکایی اعتماد کرد امریکایی یعنی دروغگو و عهد شکن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۱ ۲۵ خرداد ۱۴۰۲
آمریکا دروغگوعه‌.بهش اعتماد نکنید.هروقت آمریکا زندانیان رو آزاد کرد در مرحله بعد ما آزاد میکنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۹ ۲۵ خرداد ۱۴۰۲
اینطوری هم که فکر میکنی نیست !
یعنی فکر میکنی ما زندانیان آنها را آزاد میکنیم و بعد میگیم حالا شما زندانیان ما را آزاد کنید که بیان؟؟!
تبادل زندانیان یه پروسه داره و کلی وقت گذاشتن مدتهاست و... که یه تفاهم نامه امضا کنند و تبادل هم باز خودش یه پروسه داره که مثلا در کشور ثالثی تبادل انجام میشه و اون کشور مسئول میشه که دو طرف بدون هیچ توطئه ای تبادل کنند و بعدم از آمریکا را تحویل آمریکاییها میده و از کشور خودمونم تحویل کشور خودمون و اگه فقط آزاد کردن زندانیان آمریکائی باشه که اون درقبال دریافت پول انجام میشه که سرش توافق کردن!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۲ ۲۵ خرداد ۱۴۰۲
آمریکا و اسرائیل روی چیزی هارت و پورت می کنند که اصل آن دروغه، ساخت سلاح هسته ای اصلا در برنامه ایران نیست هی ادعا می کنند که ما نمی گذاریم ایران به سلاح هسته ای دست پیدا کند که بیشتر از این ضایع نشوند و بگویند که مثلا ما در مقابل ایران موفقیم، ولی عاقلان می دانند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۵ ۲۵ خرداد ۱۴۰۲
برا زندانیان ب توافق میرسن اما بخاطر مردم ک تحت فشار اقتصادی هستن وبقول خودشون تحریما ک ربط داره توافق نمیکنن
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۰۹:۳۶ ۲۵ خرداد ۱۴۰۲
کدام زندانیان نکن منظورش جاسوسان و آدم کشان هر دو طرف
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۶ ۲۵ خرداد ۱۴۰۲
سفارت کی باز میشه، نماینده مجلس گفته آماده بازگشایی سفارت هستیم.
آخرین اخبار