کارگاه آموزشی مین‌زدایی بشردوستانه برای وابستگان نظامی برگزار شد

کارگاه آموزشی مین زدایی بشردوستانه برای وابستگان نظامی بیش از ۱۹ کشور خارجی در آموزشگاه تخصصی مین زدایی وزارت دفاع برگزار شد.

آموزشگاه تخصصی مین زدایی بشردوستانه وزارت دفاع برگزار کننده یک کارگاه آموزشی مین‌زدایی برای وابستگان نظامی بیش از ۱۹ کشور خارجی بود.

در این کارگاه آموزشی مطالبی از جمله آموزش‌های مین زدایی در جمهوری اسلامی ایران، فرآیند آزادسازی اراضی آلوده به مین و مواد منفجره به جا مانده از جنگ، آشنایی با انواع مین‌های زمینی، گلوله‌های عمل نکرده، وسایل انفجاری ابتکاری (IEDs) و نیز فرآیند عملیات پاکسازی به فراگیران آموزش داده شد.

 جمهوری اسلامی ایران به دلیل آثار ناشی از جنگ تحمیلی، یکی از کشور‌های پیشرو در زمینه مین زدایی است، زیرا پس از پایان هشت سال دفاع مقدس، کشورمان با حدود ۲۰ میلیون انواع مین زمینی و میلیون‌ها مواد منفجره به جامانده از جنگ در وسعتی در حدود ۴۲ هزار کیلومتر مربع در ۵ استان مرزی غرب و جنوب غرب کشور مواجه شد.

با توجه به اینکه این میزان آلودگی، تأثیرات زیان بار انسانی، اجتماعی، اقتصادی و زیست محیطی از جمله کشته و مجروح بیش از ۸ هزار غیرنظامی، بیکاری، مهاجرت، غیرقابل استفاده شدن اراضی کشاورزی و دامپروری، صنعتی و نفتی، و نیز از بین رفتن اراضی دارای منابع زیست محیطی را به همراه داشت، مرکز مین‌زدایی جمهوری اسلامی ایران رفع کامل تهدید مین و مهمات به جا مانده از هشت سال دفاع مقدس را هدف قرار داد.

این مرکز امروز با سابقه بیش از ۳۰ سال شناسایی، کشف و انهدام میلیون‌ها مین و گلوله عمل نکرده، صاحب تجربه گران سنگی در حوزه امور فنی مقابله با مین، مواد منفجره به جا مانده از جنگ و دستگاه‌های انفجاری ابتکاری بوده و آمادگی دارد روابط خود را کشور‌ها و سازمان‌های بین‌المللی درگیر با این معضل توسعه داده و در حوزه‌های آموزشی و عملیاتی وارد همکاری شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار