کیفیت مدارس با همت خیرین مدرسه ساز ارتقاء می یابد

وزیر آموزش و پرورش گفت: باید به ارتقای کیفیت مدارس با تراکم کمتر و امکانات بیشتر بیندیشیم.

رضا مراد صحرایی درمراسم گرامیداشت محمدرضا حافظی رئیس فقید جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور گفت: خیراندیشی و عمل نیک دکتر حافظی پدر مدرسه‌سازی ایران، زمینه‌ساز تأسیس جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور شد و نام او را در تاریخ ماندگار کرد.

وزیر آموزش‌ و پرورش افزود: مدرسه کانون تحول است. مدیریت دستگاه تعلیم و تربیت را با شعار «به مدرسه برمی‌گردیم» آغاز کردیم، چراکه اگر مدرسه به مفهوم واقعی خود درست شود، کشور آسیب‌ناپذیر می‌شود. 

وی ادامه داد: هر چه در مدرسه کم بگذاریم درجا‌های دیگر خود را نشان می‌دهد و خیرین مدرسه‌ساز با درک این نکته از نقطه اصلی و سرچشمه کار خود را شروع کردند.

صحرایی با تأکید بر این که ثروت خیّر پایان نمی‌پذیرد، اظهار داشت: حافظی خیّرساز و خیّرپرور بود. در آغاز هرسال تحصیلی منش و مرام خیرین زنده شده و در دانش آموزان تکثیر می‌شود. آن‌ها همانند شمعی که شمع‌های دیگر را روشن می‌کند، منشأ روشنایی و برکت هستند.

وزیر آموزش‌ و پرورش با بیان این که تا رسیدن به استاندارد سرانه ۸ مترمربع فضای آموزشی برای دانش آموزان، مسیر زیادی داریم، گفت: بازسازی مدارس قدیمی و تأسیس مدارس جدید همواره وجود دارد. مادامی‌که درس‌ و مشق هست، مدرسه و مدرسه‌سازی است و ما باید به ارتقای کیفیت مدارس با تراکم کمتر و امکانات بیشتر بیندیشیم.

وی در پایان با گرامیداشت یاد خیرین فقید مدرسه‌ساز، بیان داشت: امانتی در دست ما است که امیدواریم خدا به ما کمک کند تا بتوانیم آن را به‌خوبی حفظ کنیم و بر آن بیفزاییم.

حمیدرضا خان محمدی، معاون وزیر و رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور گفت: از برکات نظام اسلامی، حضور خیرین در عرصه‌های مختلف به‌ویژه آموزش‌وپرورش است. باوجود این عزیزان به معنای واقعی کلمه جلوه مردمی سازی را مشاهده می‌کنیم. گرد هم آمدن جمعی عاشق و علاقمند در کنار دکتر حافظی، بنیان جامعه بزرگ خیرین مدرسه ساز کشور را در پی داشت و آغازگر این مسیر بزرگ شد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار