بهره‌برداری از طرح‌های کشاورزی با ۱۰۶ میلیارد و ۲۴۰ میلیون تومان اعتبار

به مناسبت هفته جهاد کشاورزی، ۳۶ طرح کشاورزی در چهارمحال و بختیاری بهره‌برداری شد.

حسین برزگر رئیس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری از تکمیل و بهره‌برداری از ۳۶ طرح بخش کشاورزی در این استان به مناسبت هفته جهاد کشاورزی خبر داد و گفت: این طرح‌ها با اعتباری افزون بر ۱۰۶ میلیارد و ۲۴۰ میلیون تومان به بهره‌برداری رسید.

وی اظهار داشت: از این تعداد طرح، ۱۸ مورد در بخش آب و خاک و امور فنی مهندسی، هفت طرح در بخش بهبود تولیدات دامی، ۱۰ پروژه در بخش بهبود تولیدات گیاهی و یک طرح در بخش صنایع تبدیلی و تکمیلی است.


بیشتر بخوانید


برزگر اظهار داشت: از مزایای این طرح‌ها هزار و ۵۰۵ خانوار بهره‌مند و زمینه اشتغالزایی هزار و ۸۷۹ نفر بصورت مستقیم و غیرمستقیم فراهم شده است.

وی، ارتقای امنیت غذایی و ضریب خودکفایی، ارتقای سلامت محصولات کشاورزی و دامپروری، تکمیل زنجیره‌های تولید و ارزش در حوزه نهاده‌ها، بازاریابی و فروش محصولات، ارتقای سطح و میزان خدمات به کشاورزان، ارتقای سطح نظات و بازرسی‌ها و توسعه نظارت‌ها و سامانه‌های نظارتی از جمله برنامه‌های راهبردی این سازمان برای امسال است.

برزگر، از اجرای ۲۶ طرح تامین و انتقال آب برای توسعه باغات در اراضی شیب‌دار استان خبر داد و گفت: این باغات ۱۳ هزار هکتار از اراضی استان را شامل می‌شود و برای ۱۰ هزار نفر در قالب این طرح‌ها اشتغالزایی شده است.

وی، ایجاد ۱۳ شهرک گلخانه‌ای، احداث ۴۳ مجتمع دامپروری و توسعه واحد‌های صنعتی دامپروری را از دیگر برنامه‌های استان برای ارتقای ضریب امنیت غذایی در استان برشمرد و افزود: سال گذشته ۵۰۰ جواز تاسیس برای توسعه واحد‌های گلخانه‌ای، مجتمع‌های دامپروری و مزارع شیلات در استان صادر شد که بخشی از این واحد‌ها امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار