زوجین نابارور سه دهک پایین جامعه رایگان درمان می‌شوند

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان غربی گفت: زوجین ناباروری که از سه دهک پایین درآمدی هستند به صورت رایگان درمان می‌شوند.

نیر الهامی مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان غربی با تاکید بر لزوم توجه به درمان ناباروی گفت: زوجین نابارور با نشان دار شدن کد ملی در سامانه‌های الکترونیکی بیمه سلامت می‌توانند از چهار بسته ویژه خدمتی برای سه دوره درمانی در یک سال بهره‌مند شوند.

به گفته وی، چهار بسته ویژه خدمتی شامل IUI، IVF، ICSI، FET است.

وی افزود: پوشش بیمه‌ای خدمات درمانی برای این افراد در مراکز دولتی با ۹۰ درصد تعرفه مصوب دولتی در قالب بیمه سلامت است.

الهامی در خصوص شرایط درمان از طریق مراکز غیر دولتی اضافه کرد: در مراکز غیر دولتی، خصوصی و خیریه با ۹۰ درصد مصوب بخش عمومی غیر دولتی اقدام می‌شود.

وی با تاکید بر توجه ویژه به قشر پایین دهک درآمدی گفت: در راستای حمایت از خانواده، امکان پوشش بیمه‌ای رایگان نیز برای افراد فاقد بیمه در سه دهک پایین درآمدی فراهم شده است تا بدین صورت خدمات درمان ناباروری به صورت رایگان به این قشر خدمات رسانی شود.

الهامی با اشاره به بیمه مادران باردار و شیرده یادآور شد: مادران باردار و شیرده و فرزندان تا پایان پنج سالگی فاقد پوشش بیمه‌ای درمان نیز می‌توانند از طریق بیمه سلامت تحت پوشش بیمه قرار گرفته و از مزایای آن بهره‌مند شوند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان غربی با اشاره به خدمات این بیمه برای درمان نابارور تاکید کرد: ۶۳ قلم دارو، ۲۸ قلم لوازم و تجهیزات پزشکی، ۵۶ خدمت آزمایشگاهی، هشت خدمت تصویر برداری مرتبط با خدمات ناباروری در سهمیه ۹۰ درصدی تعهد سازمان بیمه سلامت قرار دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.