جذب و آموزش ۱۹۰ هزار سفیر سلامت

مسئول واحد آموزش و ارتقای سلامت مرکز بهداشت شهدای انقلاب شیراز، از آموزش سفیران سلامت در بیش از ۷۰ درصد خانوار‌های زیر پوشش این مرکز خبر داد.

سفیران سلامت پس از شرکت در دوره‌های آموزشی و دریافت بسته‌های خدمتی خودمراقبتی، می‌توانند آموزش‌های دریافت شده را به اطرافیان منتقل کنند.

فاطمه تقوا سفیر سلامت را عضوی از خانواده عنوان کرد که می‌تواند به صورت داوطلبانه و با فراگیری آموزش‌های خودمراقبتی، علاوه بر انتقال مطالب آموخته شده به سایر اعضای خانواده، ناخوشی‌های پیش آمده را برطرف و شیوه زندگی خانواده را بهبود بخشد.

او گفت: سفیر سلامت باید بالای ۱۸ سال باشد و حداقل هشت کلاس تحصیلات داشته باشد؛ همچنین از سفیران سلامت انتظار می‌رود پس از شرکت در دوره‌های آموزشی و دریافت بسته‌های خدمتی خودمراقبتی، بتوانند آموزش‌های دریافت شده را به اطرافیان منتقل کنند.

مسئول واحد آموزش و ارتقای سلامت مرکز بهداشت شهدای انقلاب با اشاره به جذب و آموزش بیش از ۱۹۰ هزار سفیر سلامت خانواده از سال ۱۳۹۴ تاکنون، گفت: بیش از ۷۰ درصد خانوار‌های زیر پوشش این مرکز، دارای یک نفر به عنوان سفیر سلامت خانواده هستند که به صورت دوره‌ای آموزش‌های تکمیلی به آن‌ها ارایه می‌شود.

تقوا گفت: برای افزایش آگاهی و ارتقای عملکرد کارکنان در زمینه برنامه‌های خودمراقبتی، بیش از ۳۰۰ بهورز و مراقب سلامت در قالب چهار گروه، آموزش‌های لازم را فرا گرفتند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.