حجم ذخیره آب سد‌های مشهد به ۱۲ درصد رسید

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی گفت: هم اینک تنها ۱۲ درصد از حجم ذخیره سد‌های مشهد آب دارد.

علیرضا طاهری مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی گفت: حجم ذخیره سد‌های مشهد شامل سد‌های طرق، دوستی، ارداک و کارده هزار و ۵۷۲ میلیون متر مکعب است که هم اینک فقط ۱۵۶ میلیون متر مکعب از این حجم آب دارد.

او افزود: سد دوستی مهمترین منبع تأمین آب سطحی در این کلانشهر است و در سال‌های گذشته تا ۵۰ درصد از حجم آب مصرفی از این منبع تأمین می‌شد، اما هم اینک تنها ۱۱ درصد از حجم ذخیره یک میلیارد و ۲۲۰ میلیون مترمکعبی این سد آب دارد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی ادامه داد: سد طرق نیز با حجم ذخیره ۳۲.۸ میلیون مترمکعب، فقط ۶.۰۳ میلیون مترمکعب آب دارد و مخزن ۲۶ میلیون متر مکعبی سد کارده نیز فقط ۵.۸ میلیون متر مکعب آب دارد.

طاهری بیان کرد: حجم مخزن سد ارداک نیز ۳۰.۳ میلیون مترمکعب است که ۸.۵۲ میلیون متر مکعب از حجم این سد آب دارد.

او تصریح کرد: میزان بارندگی نیز در سال آبی جدید از مهر ماه ۱۴۰۱ تا کنون ۷۰ میلی متر بوده است که نسبت به مدت مشابه سال آبی قبل ۵۷ درصد کاهش دارد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی تاکید کرد: سرانه مصرف آب به ازای هر نفر در سال در مشهد ۲۰۰ متر مکعب است که نسبت به سرانه کشوری زیاد نیست، اما با توجه به شرایط تنش آبی در این کلانشهر و کاهش بارندگی‌ها، مدیریت مصرف و اجتناب از مصارف غیرضروری الزامی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.