تایید ۲ هزار و ۷۰۰ متقاضی واجد شرایط مسکن ملی در سرپل ذهاب/بلاتکلیفی ۴۵۰ واحد مسکن مهر در اسلام آبادغرب

فرماندار سرپل‌ذهاب گفت : ۲ هزار و ۷۰۰ متقاضی واجد شرایط مسکن ملی در این شهرستان با بررسی مدارک تایید شده‌اند.

صدرالله بابلی فرماندار سرپل‌ذهاب گفت : هم اکنون در شهرستان سرپل‌ذهاب هفت هزار و ۷۱۴ نفر در طرح ملی مسکن در این شهرستان ثبت‌نام کردند که پس از بررسی‌های لازم از این تعداد ۲ هزار و ۷۰۰ نفر واجد شرایط هستند.

وی اظهار کرد: برای ایجاد نهضت ملی مسکن و چیزی حدود ۲۰۰ هکتار زمین نیاز داریم و یکی از مشکلات سرپل ذهاب تاکنون نبود زمین منابع ملی بوده، اما در جلسات بحث‌های خوبی شد و در اسرع وقت زمین‌های پیشنهادی برای انجام نهضت ملی مسکن تعیین تکلیف می‌شوند.

فرماندار سرپل ذهاب گفت: نهضت ملی مسکن موضوع بسیار مهم است و مورد تاکید رییس جمهور و مورد تاکید استاندار استان کرمانشاه است از این رو هر چه سریعتر دستگاه‌های مرتبط با تهیه زمین مسکن ملی، همکاری داشته باشند و یک کار جهادی انجام بدهند که در اسرع وقت زمین را تحویل بدهند تا ساخت و ساز نهضت ملی مسکن در شهرستان آغاز شود.

بابلی ادامه داد: چندین نقطه در شهرستان از قبل برای اجرای این طرح پیشنهاد داده شده، برخی از زمین‌ها تقریباً در مراحل آخر استعلام هستند.

او افزود: انتظار ما این است این موضوع بسیار مهم در کشور به خصوص در شهرستان سرپل ذهاب مد نظرویژه مسئولان قرار بگیرد و همکاری کنند، چون متقاضیان دارای شرایط در حال ثبت نام پیگیری نهضت ملی مسکن هستند .

نام نویسی پنج هزار و ۷۵ متقاضی در طرح مسکن ملی

سرپرست فرمانداری شهرستان صحنه اعلام کرد: پنج هزار و ۷۵ متقاضی مسکن ملی، نام نویسی کرده بودند که پس از انصراف ۲۳۷ نفر و بررسی و پایش مدارک دیگر متقاضیان، شرایط یک هزار و ۲۶۲ نفر از سوی بنیاد مسکن تایید و برای آن‌ها کد ارسال شد.

غلامرضا شهبازی اظهار داشت: در شهرستان صحنه پروژه‌های مسکن تعاونی‌هایی از سنوات گذشته وجود داشته که به حالت راکد درآمده بودند و در حال حاضر همه آن‌ها در قالب طرح نهضت ملی مسکن دنبال می‌شوند.

وی پروژه بنیادساز ۱۰۰ واحدی بنیاد مسکن را از جمله آن‌ها برشمرد و خاطرنشان کرد: این پروژه در زمینی به مساحت چهارهزار مترمربع و در قالب بلوک‌های چهار طبقه با پیلوت با پیشرفت فیزیکی بیش از ۲۸ درصد در حال ساخت است.

شهبازی به پروژه ۱۶۰ واحدی متخصصین صحنه اشاره کرد و افزود: این پروژه در قالب هشت بلوک ساخته خواهد شد که سه بلوک آن با پیشرفت فیزیکی ۱۵ درصد در حال ساخت است.

سرپرست فرمانداری صحنه به تعاونی ۱۴۸ واحدی تاکسیرانی در زمینی به مساحت سه و نیم هکتار اشاره کرد و افزود: از ۷۴ قطعه این تعاونی هشت قطعه ساخته شده که مابقی نیز بصورت خودمالکی شروع به ساخت می‌کنند.

شهبازی با بیان اینکه برای رفاه حال شهروندان افرادی که یکدیگر را می‌شناسند می‌توانند گروه بندی‌ها را مشخص و شناسایی کنند تا با کیفیت بهتری کنار هم باشند اظهار داشت: ساخت مسکن برای ۴۰۸ متقاضی در سطح شهرستان فعال است و برای دیگر متقاضیان نیز زمینی حدود ۱۰ هکتار در محدوده شهری و کاربری مسکونی آماده سازی شده است.

این مسئول ادامه داد: زمین ۶ هکتاری با کاربری مسکونی برای طرح ویلایی، ۵۰ هکتار محدوده شهری با کاربری مسکونی در صورتی که در طرح تفضیلی اعمال شود و ۵۰ هکتار در شمال روستای الهیه در مرحله توافق با کشاورزان از جمله زمین‌های پیشنهادی برای ساخت مسکن مابقی متقاضیان است.

۴۵۰ واحد مسکن مهر اسلام آبادغرب در بلاتکلیفی

فرماندار اسلام آبادغرب با اشاره به بلاتکلیفی ۴۵۰ واحد مسکن مهر از ۱۶ سال پیش در اسلام آبادغرب، گفت: تکمیل این واحد‌ها و تحویل به مردم در گرو تأمین اعتبار است.

حمید رضا کرمی اظهار کرد: ۴۵۰ واحد مسکن مهر از حدود ۱۶ سال پیش در اسلام آباد غرب بلاتکلیف باقی مانده که آن زمان مبالغی هم از مردم دریافت شده است.

وی افزود: بعضی از واحد‌ها کمتر از ۱۰ درصد به تکمیل آن‌ها باقی مانده که در صورت تأمین اعتبار فوراً تکمیل و به مردم تحویل داده خواهد شد.

فرماندار اسلام آبادغرب تصریح کرد: تعدادی از واحد‌ها هم کمتر از ۵۰ درصد آن‌ها ساخته شده که تکمیل آن‌ها به اعتبارات و زمان بیشتری نیاز دارد.

کرمی گفت: وام‌هایی با همکاری بانک مسکن، بنیاد مسکن و راه و شهرسازی برای تکمیل واحد‌های باقیمانده مسکن مهر اسلام آبادغرب در نظر گرفته شده و انعقاد قرارداد‌ها هم انجام شده و امیدواریم مراحل پایانی این کار کهنه زودتر به نتیجه برسد .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار