معرفی ظرفیت گردشگری و کشاورزی هیر در قالب جشنواره گیلاس هیر

بخشدار هیر گفت: ظرفیت‌های گردشگری وکشاورزی هیر در قالب جشنواره گیلاس هیر معرفی و تمهیدات لازم برای این امر انجام شده است.

محمد رضا راستکار افزود: جشنواره گیلاس و آلبالو هیر روز پنج شنبه ۲۵ خردادماه ساعت ۱۶ در شهر هیر با محوریت رویداد ۲۰۲۳ برگزار و این جشنواره با حضور اقشار مختلف مردم و گردشگران و مسئولان برگزار می‌شود.

او تصریح کرد: مساحت باغات بخش هیر شهرستان اردبیل هزار و ۲۰۰ هکتار است که ۴۰۰ هکتار آن زیرکشت گیلاس و ۵۰۰ هکتار هم زیرکشت آلبالو رفته است که پیشی بینی برداشت گیلاس از هر هکتار باغ ۴ونیم تن و آلبالو هم از هر هکتار ۳ تن است که پیش بینی می‌شود بیش از ۴ هزار تن گیلاس و آلبالو از باغات هیر برداشت شود.

بخشدار هیر بیان کرد: تولید گیلاس و آلبالو در هیر نقش اساسی در رونق اقتصادی منطقه داشته است که به طور مستقیم و غیر مستقیم برای بیش از ۴ هزار نفر اشتغال ایجاد کرده است.

راستکار تصریح کرد: رونق تولید گیلاس و آلبالو و صادرات آن اولویت اساسی در منطقه است و در کنار برگزاری جشنواره این امر هم پیگیری می‌شود و همچنان برندسازی محصولات هیر از جمله عسل و گیلاس و آلبالو هم مبنای کار قرار گرفته است.

او گفت: برنامه‌های متنوع شاد و فرهنگی در قالب جشنواره گیلاس هیر برگزار می‌شود و رویکرد این جشنواره‌ها معرفی ظرفیت‌های گردشگری و کشاورزی منطقه و ایجاد شور و نشاط اجتماعی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.