کربکندی: مسابقات جام کافا کمکی به تیم ملی نمی کند/ تکیه بر لژیونرها مشکل ساز می شود

کارشناس فوتبال گفت: مسابقات جام کافا تاثیر فنی بر روی تیم ملی فوتبال نمی گذارد و فقط سرمربی به مرور تاکتیک می پردازد.

رسول کربکندی کارشناس فوتبال درباره اینکه حضور تیم ملی فوتبال در جام کافا را چطور ارزیابی می کند، اظهار کرد: درست است که سطح کیفی تیم هایی که در این جام هستند بالا نیست اما به خاطر اینکه تیمی  با ما بازی تدارکاتی انجام نمی دهد و یک مقدار تیم های خوب با ما بازی نمی کنند شاید برای پیاده کردن تاکتیک مورد نظر مربی تمرین خوبی باشد. درمجموع این مسابقات تاثیر فنی بر روی تیم ما نمی گذارد و برای مرور تاکتیکی می تواند به سر مربی کمک کند.

او درباره اینکه تیم ملی ایران با تیم های افغانستان و قرقیزستان همگروه است ، گفت: به طور طبیعی تیم ملی محک جدی برابر این تیم ها نمی خورد و چه چیزی آنها دارند که بتواند به ما کمک کند. می خواستند جایی بروند و بازی کنند و از این نظر بد نیست اما در مجموع از لحاظ فنی این مسابقات نمی تواند به ما کمک کند. 

کربکندی درباره اینکه لیست تیم ملی فوتبال را چطور ارزیابی می کند، گفت: این لیست را نباید الان به آن اهمیت داد به دلیل اینکه اکنون فصلی است که تیم ها عوض می شوند و برای هر تورنمنتی یک عده می آیند و یک عده نمی آیند و  به نظرم به این لیست ها نباید تکیه کنیم چون به هر حال وضعیتی که پیش می آیدممکن است لیست عوض شود و قایدی آن دفعه نبود و این دفعه هست.

اودرباره نبود شهریار مغانلو آقای گل لیگ در لیست تیم ملی فوتبال گفت: باید ببینیم سلیقه مربی چه چیز هست و به دنبال چیست؟ به دنبال هدفهای خود بازیکنان مناسب با آن  را انتخاب می کند. به نظرم نباید به این مسائل اهمیت بدهیم. 

کربکندی درباره اینکه آیا دلالان و اینجنت ها نقشی در انتخاب بازیکنان تیم ملی دارند ، بیان کرد: من روی این تیم نمی دانم اما به طور طبیعی ایجنت ها تاثیر زیادی بر فوتبال ما دارند. تاثیر گذاری ایجنت ها  را نمی شود منکر شد. البته اکثر بازیکنانی که مطرح بودند را دعوت کردند و شاید بدون دخالت کسی هم همین نفرات دعوت می شدند. 

کارشناس فوتبال درباره اینکه با قلعه نویی می توانیم در جام ملت های آسیا موفق شویم،گفت: خیلی سخت است. اگر ما بخواهیم فقط تکیه مان به لژیونرها باشد به مشکل می خوریم و باید یک تیم قدرتمند باشیم.با توجه به مسابقات جام جهانی که ما تیم های آسیایی را دیدیم قطعا کارمان سخت است و باید ببینیم چه تدارکی تا آن موقع می بینیم. ما مهره های زیاد به خصوص لژیونر داریم اما قطعا تیم هایی که در جام جهانی  دیدیم می  توانند برای ما مشکل ساز شوند  و کار  سختی پیش رو داریم.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.