کاهش تولید گندم در انبار غلات شمالغرب

فرماندار شهرستان بیله‌سوار گفت: با توجه به خشکسالی کاهش چشمگیر تولید گندم را در انبار غلات شمالغرب کشور شاهد هستیم.

صاحبعلی اصغری گفت: شهرستان بیله سوار به عنوان انبار غله شمالغرب کشور شناخته شده اما تولید خوشه‌های طلایی در این منطقه در فصل برداشت محصولات حال و روز خوشی ندارد.

فرماندار شهرستان بیله‌سوار می گوید: شرایط تولید به نسبت سال‌های گذشته بین ۵۰ تا ۶۰ درصد در حوزه‌های مختلف کاهش یافته و بیش از صد درصد اراضی دیم منطقه دچار خسارت شده است.

به گفته او، از امروز برداشت گندم در ۱۰ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی آبی شهرستان بیله سوار آغاز شده و امیدواریم تولید ۷۰ هزار تن محصول را شاهد باشیم.

اصغری گفت: با همکاری غله و تعاون روستایی ۱۱ مرکز خرید گندم در منطقه پیش بینی شده تا زارعین و تولیدکنندگان در تحویل محصول با مشکلی روبه رو نشوند.

او برداشت محصولات زراعی را در این شهرستان به شکل مکانیزه یادآور شد و می گوید: انتظار می‌رود تا اوایل تیرماه عملیات برداشت محصولات متنوع کشاورزی در این شهرستان ادامه پیدا کند.

اصغری در ادامه گفت: از ۴۴ مرکز خریدی که غله و تعاون روستایی در استان پیش بینی کرده بود، ۱۸ مرکز در شمال استان فعال بوده که خرید گندم در روزهای آینده ادامه خواهد داشت.

فرماندار شهرستان بیله سوار به ذخیره سازی محصولات تولید شده در این شهرستان به عنوان گندم با کیفیت و مرغوب برای تولید آرد و نان مورد نیاز اهالی استان اشاره کرد و می گوید: کیفیت گندم تولید شده در این شهرستان بسیار مناسب است و امیدواریم شرایط بهتری را در همراهی زارعین در تحویل محصولات با کیفیت بالا شاهد باشیم.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.