چرا بیشتر ما در خواب هایمان تلفن همراه نمی بینیم؟

یکی از کاربران توییتر به تازگی در توییتی نوشته که با وجود استفاده‌ی زیاد از گوشی هوشمندش به خاطر ندارد که تا به حال آن را در خواب هایش دیده باشد.

یکی از کاربران توییتر به تازگی در توییتی به نکته‌ای اشاره کرده که تأیید گسترده‌ی دیگر کاربران این شبکه اجتماعی را به دنبال داشته است. توییتی که هزاران بار بازنشر شده است. بیشتر کاربران معتقد بوده اند که احتمالاً گوشی‌های هوشمند در دنیای خواب جایی ندارند. شاید شما هم حالا برای نخستین بار متوجه شده باشید که با وجود زمان زیادی که در طول روز با تلفن همراه خود سپری می‌کنید، هرگز خواب آن را ندیده اید.

پاسخ این سؤال شاید در کتاب «چرا خواب می‌بینیم» آلیس راب باشد. راب در کتاب خود توضیح داده که خواب هایمان این توانایی را به ما می‌دهند که ترس‌ها و همینطور اضطراب هایمان را پردازش کنیم. این امر به ما کمک می‌کند تا برای اتفاقاتی آمادگی پیدا کنیم که می‌توانند باعث تجربه‌ی اضطراب در زندگی مان شوند؛ و جالب آنکه، ما اغلب درباره‌ی چیز‌هایی خواب می‌بینیم که برای مدت‌های مدید، از زمان اجدادمان وجود داشته اند؛ و با توجه به اینکه تلفن‌های همراه یک اختراع نسبتاً جدید هستند، ما آن‌ها را در خواب هایمان نمی‌بینیم. به همین دلیل است که خواب‌های ما بیشتر درباره‌ی فرار از یک موقعیت تهدیدآمیز هستند تا درباره‌ی خواندن، نوشتن یا تلفن‌های همراه مان.

اما جالب‌تر اینکه غیبت تلفن همراه در خواب‌های ما امری مطلق نیست. محققان پی برده اند نزدیک به ۳/۵ درصد از زنان خواب تلفن همراه می‌بینند و ۲/۶ درصد از مردان هم دیدن خواب تلفن همراه را تجربه می‌کنند. مسلماً رقم زیادی نیست، اما اغلب افراد اختراعات کمتر جدیدی همچون کامپیوتر و هواپیما را در خواب‌های خود می‌بینند.

یکی از خواب‌های رایجی که افراد در آن‌ها اغلب تلفن همراه می‌بینند، زمانی است که یکی از عزیزان خود را از دست داده اند و در خواب می‌بینند که آن شخص از دست رفته به تلفن همراه شان زنگ زده است.

مسلم است که خواب مقوله‌ای نیست که بتوان آن را به همه بسط داد، چرا که به چیز‌هایی بستگی دارد که در شخصیت ما تأثیرگذارند.

منبع: روزیاتو

برچسب ها: تلفن همراه ، خواب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سوزی
۰۱:۳۸ ۱۰ اسفند ۱۴۰۲
من خوابیده بودم و یادم بود که خواب میبینم سریع توی خوابم گوشیم برداشتم و خاستم شماره دخترم بگیرم تا بالاخره بفهمم حقیقت داره توی خواب نمیشه تماس برقرار کرد یا نه؟ که متوجه شدم گوشی توی دستم یهویی جلو چشام غیب شد و فهمیدم بعله منم نتونستم تو خوابم تماس بگیرم شاید توی خوابهای بعدی بتونم راه حلی براش پیدا کنم چون اکثر خوابهای من خواب جزو خوابهای شفاف هست.
Iran (Islamic Republic of)
فرناز
۰۸:۳۱ ۲۷ مرداد ۱۴۰۲
من همیشه خواب میبینم ی اتفاق بد افتاده بعد میخوام با گوشی تماس بگیرم یا گوشی کار نمیکنه یا زنگ نمیخوره
Iran (Islamic Republic of)
اسلامی
۰۸:۳۰ ۲۳ خرداد ۱۴۰۲
این حرف واقعا بی ربط است من بار ها تلفن همراهم را در خواب دیده ام . بهتر بود به جای این به اصطلاح نظریه کشکی مقاله مفیدتری ارئه میشد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۸ ۲۳ خرداد ۱۴۰۲
اما من خواب گوشیم را میبینم برام مشکل پیش آمده میخواهم زنگ بزنم حالا یا پلیس ویا اورژانس ویا برا خانواده میخواهم زنگبزنم کمکم کنند شماره های گوشیم پاک شده ونیست تو خوابم اعصابم خورد می‌شود با حالت خراب بیدار میشوم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۹ ۲۲ خرداد ۱۴۰۲
خواب ما بیشتر متاثر از تجرببات و تفکرات و وغدغه ها و اضطراب های روزانه ماست چیزی که ار تلفن همراه در ذهن ما تاثیر گذار است محتویات و اطلاعات ارسالی یا دریافتی است نه فیزیک گوشی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۵ ۲۲ خرداد ۱۴۰۲
خواب چیزهای بی اهمیت را نمیبینیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۸ ۲۲ خرداد ۱۴۰۲
همیشه بعد از بیدار شدن خواب رو به خوب تعبیر کنید
مثلا بگین خیر است
Iran (Islamic Republic of)
خادم
۱۱:۵۱ ۲۲ خرداد ۱۴۰۲
ولی من همش خواب میبینم گوشیم شکسته و یا دزدیده شده
گمونم توی ایران چون گوشی گرونه اینجوریه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۴ ۲۲ خرداد ۱۴۰۲
راستی اينم حرفی چرا خواب گوشی نمیبینم